KORISNI SAVETI: Evo KAKO da se ZAŠTITITE od SMOGA

zagađenje

Foto: Dnevne.rs/Pixabay

Smog je vrsta zagađenja vazduha koja može uzrokovati brojne zdravstvene probleme osobama koje već pate od različitih respiratornih stanja. Najnovije istraživanje objavljeno u naučnom časopisu Nature pokazalo je da bi zagađenje vazduha moglo biti odgovorno za 3,3 miliona prevremenih smrti na svetu svake godine.

Šta je smog?

Smog je gusti sloj vazduha koji se formira u blizini tla kada je zagađenje vazduha veliko. Češće je u većim gradovima sa gustim prometom ili većim industrijskim zonama. Ova štetna supstanca nastaje kada sunčeva svetlost reaguje sa gasovima. Smog se sastoji od ozona, ali sadrži i druge štetne supstance kao što su sumpor dioksid, dušični dioksid, ugljični monoksid i ostale molekule koje mogu naći put do naših pluća.

Kako smog utiče na zdravlje?

Neki ljudi su osetljiviji na učinke smoga i zagađenja zraka od drugih. Prvi zdravstveni znaci uticaja smoga mogu biti iritacije u grlu, nosu, očima ili plućima. Ljudi koji pate od astme i sličnih zdravstvenih stanja imaju veći rizik od napada astme, tako da je astmatičarima važno da inhalatore drže pri ruci tokom perioda kada je smog na visokoj razini. Smog, za one koji su mu izloženi svakodnevno, može biti izuzetno štetan za zdravlje.

Kako se zaštiti od smoga?

Ako želite zaštiti sebe ili svoju decu od potencijalnih zdravstvenih posledica smoga, u nastavku pogledajte nekoliko praktičnih saveta koji mogu pomoći.

DR NESTOROVIĆ: Maske štite 20 odsto, za 20 godina će se plaćati lečenja astme, bronhitisa!

Izbegavajte izlazak iz kuće kada je kvalitet vazduha loš

Ako vazduh u vašem okruženju loš, pokušavajte izbegavati područja gde je zagađenje najveće. Ako ste kod kuće držite prozore zatvorenima.

Nemojte vežbati napolju

Ako se bavite fitnesom ili bilo kojom drugom fizičkom aktivnošću, pokušajte je obavljati na zatvorenom. Obavite trening u teretani ili kod kuće, umesto napolju gde je vazduh najzagađeniji. U podne je obično zagađenje vazdzuha najveće, tako da bi bolje bilo da promenite vreme vežbanja na jutarnji ili noćni trening.

Uviek nosite inhalator

Ako imate astmu ili druga respiratorna stanja, uvek nosite svoj inhalator sa sobom. Ako primetite brzo pogoršanje stanja, što pre se obratite vašem doktoru.

Izbegavajte zagušena mesta

Osobe s respiratornim stanjima bi trebale izbegavati zagušena mesta poput prometnih gužvi. Gužve u saobraćaju mogu biti žarišta izduvnih gasova, tako da, čak i ako se nađete u velikoj prometnoj gužvi, pobrinite se da držite prozore zatvorenim.

NOVA PRAVILA NA TEHNIČKOM PREGLEDU: Uslediće rigorozne kontrole – Ovo je 6 MERA za smanjenje zagađenja vazduha

Čišćenje zatvorenog zraka

Agencija za zaštitu okoliša savetuje vlažno brisanje poda kako biste smanjili prašinu u vašem domu. Savetuje i da spavate u čistoj sobi, te da ne otvarate vrata i prozore kako biste dodatno smanjili izlaganje štetnom zraku dok spavate.

Ostanite hidrirani

Unos vode i drugih zdravih napitaka pomoći će u čišćenju vašeg tela i krvi od štetnih zagađivača.

     

(Dnevne.rs/Izvor: Srbija Danas.com)