DOBRA I LOŠA VEST ZA VOZAČE: Od sutra hiljade vozila konačno mogu da se REGISTRUJU, ali 100.000 vozila neće proći TEHNIČKI od 5. jula!

mehanicar

Foto ilustracija: pixabay

Nakon više od godinu dana konačno će moći da se registruju hiljade vozila na kojima ne može da se pročita broj motora ili broj šasije.

Od 30. januara stupaju na snagu Izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka na osnovu kojih će ponovo biti dozvoljeno da se utisne broj motora ili broj šasije na vozilu.

S druge strane, više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula ove godine prestane tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova.

Dakle, 2021. godina mogla bi da reši jedan problem, ali i da donese drugu nevolju za znatno veći broj vlasnika vozila.

PROČITAJTE JOŠ

SRBIJA OSTAJE BEZ ELITE: Novu Ligu šampiona bi igrali samo najbogatiji klubovi i za nju ne bi bilo mesto za Srbiju! (INFO)

Od početka prošle godine, tačnije 18. januara vlasnici vozila koji su imali nečitljiv broj motora ili šasije nisu nigde mogli da isprave tu falinku jer nijedan tehnički pregled nije od tog datuma radio utiskivanje identifikacionih oznaka. Zato što su im tada istekla stara ovlašćenja za utiskivanje identifikacionih oznaka, a zbog nelogičnosti u pravilniku MUP-a nisu mogli da obnove ta ovlašćenja.

O ćemu se, zapravo, radi? MUP je u julu 2019. godine doneo Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka prema kome je bilo propisano da broj šasije mora da bude utisnut na minimalnoj dubini od jednog milimetra. Međutim, lim kod mnogih vozila je suviše tanak da bi se ispoštovao taj propis. Zato su tehnički pregledi prestali sa utiskivanjem identifikacione oznake čim im je isteklo staro ovlašćenje za taj posao

Zbog toga su se placevi polovnih vozila napunili automobilima sa nečitiljivim broj motora ili šasije. Da stvar bude gora, većina tih vozila su tehnički ispravna, a praktično su bila godinu dana neupotrebljiva zbog nelogičnosti u propisima. Konačno, MUP je ispravio tu manjkavost pa će od subote, 30. januara kada stupaju na snagu Izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka, konačno biti moguće ukucavanje broja motora ili šasije na vozilima.

PROČITAJTE JOŠ

GLEDALI SMO SRBIJU: Viktor Orban nabavlja kineske vakcine

S druge strane, datum koji bi mogao da donese revoluciju u proces registracije vozila u Srbije je 5. jul. Naime, 5. jula 2018. godine stupio je na snagu novi pooštreni Pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupio je na snagu pre dve godine s tim što je tada data mogućnost i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u naredne tri godine prilagode jednoj od najstrožijih mera – kontroli emisije izduvnih gasova.

Poslednja istraživanja pokazuju da više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled jer emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova. Predsednik Asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković smatra da će najveći problem imati vlasnici uvezenih vozila.

– Mnoga od tih vozila nemaju katalizator. S druge strane, starija vozila moraće da ispune pravila o emisiji izduvnih gasova kada su ta vozila bila nova. Primera radi, to znači da “jugo” mora imati emisiju do 3,5 ugljen-monoksida (CO). A kada bi “jugo” imao emisiju gasova 4,5 CO ne bi više mogao da se vozi – objašnjava Marinković.

Kako kaže, i određen broj linija tehničkih pregleda prestaće sa radom do 5. jula.

– Mnogim linijama tehničkog pregleda nije problem nabavka nove opreme koliko dimenzije tehničkog pregleda. Prostorno ne mogu da zadovolje sve kriterijume i zato će se ugasiti. Zato je realno da od 500 do 700 linija tehničkog pregleda nastavi da radi i po novom pravilniku. Inače, vlasnici linija tehničkih pregleda da imaju rok do 5. jula da podnesu prijavu za rad po novom pravilu – naglašava Marinković.

Novi predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin nije iznenađen velikim brojem vozila koji nepropisno zagađuju vazduh u Srbiji.

– Meni je to jasno ako se ima u vidu da je u prvih šest meseci 2021. godine registrovano 70.461 vozilo, od kojih su čak 31.483 automobila starija od 14 godina, a 22.344 vozila imaju između 10 i 13 godina. To znači da skoro polovina registrovanih automobila nemaju ni upotrebnu ni komercijalnu vrednost.

PROČITAJTE JOŠ

BRAVO, ČAČANI: Sakupili 25.000 evra i otplatili kredit lekara umrlog od korone!

Zato je veliko pitanje da li ta vozila imaju ispravan katalizator i kako će ga vlasnici zameniti. Pogotovo ako se ima u vidu da katalizator košta gotovo kao njihov automobil od 1.500 do 2.000 evra – ističe za “Blic” Belin i dodaje da kada se ubroje i uvezena vozila taj broj starijih automobila još veći.

 

(Dnevne.rs/Blic.rs)