SAVET: Evo kako ublažiti napad anksioznosti

devojka

Foto: Dnevne.rs/Pixabay

Osećanje ’straha radi straha’

Anksioznost  mnogi osete bar jednom u životu. Evo par saveta ’prve pomoći’ kada ovakav napad krene.

1. Popijte čašu ili dve vode

Nedostatak tečnosti u organizmu, pored velikog broja nuspojava, između ostalog uzrokuje i povišen nivo stresa, a da toga nismo ni svesni. Obezbedite svom organizmu dovoljnu količinu vode, naročito u ovakvim situacijama.

2. Dišite duboko

Duboko i lagano disanje jeste prvi korak u prevazilaženju svake vrste stresa, napada panike i anksioznosti. Zatvorite oči, udahnite duboko u trajanju od otprilike 8 sekundi i isto tako izdahnite, i ovo ponovite nekoliko puta.

3. Ubedite sebe da vam nije ništa i da će proći

Da li ste znali da placebo efekat čini barem 28% kompletnog doživljaja ili trenutnog zdravstvenog stanja? Ta činjenica zaista može dosta poslužiti pri napadu anksioznosti.

TUGA: Težak dan za srpsku pevačicu: “Mama, umrla si mi na rukama!” (FOTO)

Nakon što ste zatvorli oči i počeli sa dubokim disanjem, govorite sebi da vam zapravo nije ništa i da je sve u vašoj glavi; zatim da će trenutna situacija proći i da Vam strah od kog doslovno nemate ništa dobro može samo odmoći da prevaziđete situaciju. Kažite sebi da će se to čega se plašite desiti bojali se vi ili ne, te da ćete lakše prebroditi ukoliko uspete da smirite sebe. Mislite na nešto što vas smiruje, ako ste u mogućnosti pustite muziku koja na vas ima smirujući efekat i ubrzo ćete se osećati bolje.

4. Polako brojte do 10

Čarobna ’moć’ brojanja do 10 zaista ima antistresno dejstvo. Osim što smanjuje količinu besa kao što je već poznato, ovaj mali trik pomaže i prilikom napada anksioznosti.

(Dnevne.rs/b.92)