NIKO NE ŽELI DA GA RADI: Ovaj posao se plaća 80.000 dolara GODIŠNJE

kamion

Foto: Dnevne.rs/Pixabay

U Americi je krajem prošle godine nedostajalo čak 51 hiljada vozača kamiona kako bi se zadovoljile potrebe svih kompanija koje svoje artikle i proizvode treba da transportuju širom Sjedinjenih Američkih Država, piše “The Washington Post”.

Manjak vozača kamiona, koji bi ove godine mogao dodatno porasti, počeo se odražavati i na porast cena, a kako bi privukli veći broj radnika, prevozničke su kompanije značajno povećale plate za svoje vozače.

Primera radi, u “Brenny Transportationu” iz Minesote plate za vozače povisile su se za oko 15 odsto, a prema rečima direktorke Džojs Breni većina njihovih vozača sada ima godišnju platu od 80 hiljada dolara.

HRVATI BEZ OBRAZA NA HRT: Jasenovac je bio običan radni logor, deca su unutar njega išla u školu?!

Ekonomski je rast, naime, uticao i na sve veću potražnju za vozačima kamiona, no zbog istorijski niske nezaposlenosti teško je pronaći radnike. Pri tom se mladi Amerikanci, u strahu da će industriju transporta uskoro preuzeti autonomna vozila, često ni ne prijavljuju na otvorene konkurse za ovaj posao. Ipak, opštaa automatizacija transportne industrije neće nastupiti baš tako brzo, a vozači kamiona mogli bi još neko vreme da budu vrlo traženo zanimanje.

austrija

Foto ilustracija: Dnevne.rs /pixabay

O kakvom se poslu radi i šta sve utiče na mali interes za ovim zanimanjem “The Washington Post” je istražio među nekolicinom vozača kamiona, od onih koji su se za ovaj posao odlučili pre svega nekoliko meseci i time napravili značajni zaokret u svojoj karijeri pa sve do onih koji su u ovom biznisu proveli nekoliko decenija ili čitav svoj radni vek.

Mnogi od njih su usamljenost i dugotrajnu odvojenost od porodica istakli kao najveće nedostatke ovog zanimanja.

– Moja deca sada su u dvadesetima. Propustio sam većinu njihovog djetinjstva i odrastanja. Govore mi da bi voleli da sam češće bio kod kuće. Zbog toga što sam vozač kamiona već sam se dvaput razvodio. Za pravu perspektivu o tome kako je biti vozač kamiona, razgovarajte s njihovim suprugama – rekao je Majkl Dov koji se ovim poslom bavi već više od 20 godina.

Drugi vozač, Li Klas, koji kamione vozi već četiri decenije, izjavio je i da se u ovome poslu “možete pozdraviti sa svojim društvenim životom”.

INSTIKTIVNA REKACIJA NAŠEG GOLMANA: Detalj koji je svima promakao na fotografiji Vučića i fudbalera (FOTO)

Sedilački način života, sati i sati provedeni na putu, obavljanje higijene u vrlo ograničenim uslovima po odmaralištima uz autoputeve, kao i prehrana lošeg kvalitete na koju su primorani još su neki od uslova na koje morate biti svakodnevno spremni ako se odlučite na karijeru vozača kamiona.

Međutim, mnogi od intervjuisanih vozača istaknuli su i da bi ovo zanimanje ipak preporučili drugima, ako su spremni na životni stil koji ovaj posao za sobom povlači.

– Preporučio bih ovaj posao. Prijateljima koji rade na fabričkim poslovima za minimalne satnice govorim da se licenciraju za vozača kamiona, što je proces od svega nekoliko nedelja. To je najlakši novac koji možete zaraditi bez fakultetske diplome, ali radi se o zahtjevnoj industriji. Većinu vremena provodićete sami – ispričao je vozač Daniel Golnik.

BAHATOSTI NEMA KRAJA: Pop iz Novog Kneževca traži 13.500 dinara za krštenje?!

– S kojim drugim poslom možete uz minimalnu edukaciju i odmah od starta zarađivati godišnje 50 hiljada dolara? – poručio je i

Rajan Kitčel koji se ovim poslom bavi već dve godine.

(Dnevne.rs/Blic.rs/Izvor. Jutarnji.hr)