MANEKENSKI GRAĐENI I VISOKO INTELIGENTNI: Oglas za posao u MULTINACIONALNOJ KOMPANIJI izazvao lavinu NEGATIVNIH komentara na društvenim mrežama

konkurs

Foto: Printscreen/privatna arhiva

Kompanija Cepter u svom oglasu za posao konsultanta postavila je, blago rečeno, neuobičajene uslove. 

Naime, da bi ste dobili ovaj posao morate da budete visoko inteligentni i da ste manekenski građeni. Obrazovanje je u drugom planu.

DA LI ZNATE KO KUPUJE U SECOND HAND-u: Ljudi stegnu srce i dođu ovde, ali ne znaju pravu istinu! (INFO)

U oglasu, koji je razbesneo korisnike društvenih mreža, preciziraju se i uslovi koje kandidati moraju da ispune da bi dobili posao.

Kompanija Cepter otišla je toliko daleko da zahteva da oni koji kod njih žele da se zaposle na poziciji profesionalnog konsultanta ili menadžera, moraju da imaju IQ veći od 110, što se kvalifikuje kao “visoka inteligencija”, a indeks telesne mase od 19 do 24, što se smatra idealnim odnosom masti, mišića, kostiju i vode u telu.

[adsenseyu1]

Naime, koeficijent prosečne inteligencije iznosi između 90 i 120 i njega ima više od 90 odsto ljudi u svetu.

Reakcije: “Sad mora i mlad i pametan i lep”

Da se ovde radi o diskriminaciji kandidata za posao bile su reakcije ljudi koji su videli ovaj oglas, ali i njihova zapažanja da je sada očigledno počela nova era potražnje profila, gde se traži visok koeficijent inteligencije i mala količina sala, dok je stepen obrazovanja nebitan.

TANJA SAVIĆ STAVILA TAČKU NA SVE: Pevačica iznenadila porukom koju je objavila! (FOTO)

“Obrnuli igricu, do sada je bilo da treba da si mlad. Sad mora i mlad i pametan i lep”, jedan je od komentara za pomenuti oglas.

Drugi su pak komentarisali da je preporučeni indeks telesne mase za atletičarke od 14 do 20, a za fitnes instruktorke između 20 i 24, aludirajući na jedno od čudnijih kriterijuma za posao. Bilo je onih koji su na šaljiv način želeli da pošalju poruku: ” Ja imam IQ manji od traženog, ali indeks telesne mase veći. Može li to da se preraspodeli?”.

 

USPAVAO GA KAO BEBU: Nokaut o kome još priča u CELA PLANETA (VIDEO)

Cepter: Drugačiji smo jer nismo skloni hipokriziji

Na primedbe da je oglas diskriminatorni u komaniji Cepter imaju potpuno suprotno mišljenje i za “Blic” kažu da su bili sasvim iskreni u onome šta žele.

[adsenseyu5]

– Kritičari oglasa optužuju nas za diskriminaciju. Za većinu poslova oduvek se tražio određen, specifičan profil kandidata. Ako tako posmatramo, u osnovi je svaki oglas diskriminatorski. Zar zahtev za određenim brojem godina, radnog staža nije diskriminatorski? Zahtev za određenom školskom spremom, kao i zahtev za određenim brojem godina, takođe su diskriminacija – kažu u Cepteru.

Objašnjavaju da u njihovoj komaniji radi oko 100.000 ljudi, različitog obrazovanja, starosti, različite boje kože, pola, fizičkog izgleda, nacionalnosti, veroispovesti..

Oglas za posao

Foto: privatna arhiva

– Oni, kao nosioci tako kompleksne i osetljive teme moraju da imaju visok stepen inteligencije da bi bili u stanju da istu nauče i interpretiraju. Imamo iskustvo koje i nauka potvrđuje, a to je da su stepen inteligencije viši od 110 i određeni indeks telesne mase pretpostavke za uspeh. Imamo pravo da tražimo profil kandidata za koji pouzdano znamo da će uspeti.

To su vrednosti na koje iz iskustva možemo da se oslonimo i u ime kompanije i u ime korisnika Zepterovih proizvoda, a sve u interesu očuvanja ljudskog zdravlja, boljeg i dužeg života. Mi ne prodajemo šerpe, mi promovišemo životni stil koji je održiv sa našim najboljim proizvodima – obrazloženje je Ceptera.

Poruku koju su poslali preko oglasa budućim kandidatima upoređuju sa zubarima bez zuba ili doktorima koji puše, odnosno o poverenju koje niko neće moći da zadobije ako priča o zdravoj ishrani, a svojim izgledom emituje suprotnu poruku.

IMAJU SJAJAN ODNOS: Evo kako izgleda PASTORAK Milomira Marića (FOTO)

– Taj i takav, bez sumnje, može biti izuzetan kadar za neki drugi posao, ali za ovaj koji smo mi tražili u oglasu, svakako nije adekvatan. Takvo je naše tridesetogodišnje iskustvo i naš legitiman poslovni interes. Drugačiji smo jer nismo skloni hipokriziji.

Nismo koristili eufemizme poput onog, uobičajenog u oglasima, gde se traži “prijatna spoljašnjost”, i oko čega se niko ne uzbuđuje. Koja jezička ekvilibristika je potrebna da bi se sastavio oglas za (lepe i dugonoge) hostese za sajmove ili manekenke na primer, a da se neko ne bi osetio uvređenim što nije lep, dugonog i vitak? Mi nismo hteli da budemo licemerni, a mogli smo – kažu u Zepteru.

Što se inteligencije tiče, svesni su, kažu da se ona dokazuje isključivo kroz rad, ali su spremni da pruže priliku onima koji veruju u sebe. Taj detalj iz oglasa, po kojim se opisuje “profil”, po njima nije ni formalan ni eliminatorni uslov, ali su uvereni da oni koji nemaju samopouzdanja neće im se ni javiti.

[adsenseyu4]

(Dnevne.rs/Izvor:Sonja Todorović,Blic.rs)