PREGREVANJE MOŽE UNIŠTITI MOTOR: Ovo uradite ako skala prelazi na CRVENO POLJE instrument-table

hauba

Foto: Dnevne.rs/pixabay

Na visokim temperaturama može da zakaže sistem za hlađenje motora.

Zbog toga se vozačima preporučuje da pre odlaska kolima na odmor provere i ako treba dopune posudu za rashladnu tečnost kako ne bi motor „prokuvao“.

Naravno, temperatura vozila može dostići kritičnih 100 stepeni Celzijusa i na gradskim, kraćim relacijama i to iz istog razloga – kada sistem za hlađenje ne može da održava radnu temperaturu rashladne tečnosti i celog motora.

– Radna temperatura agregata je veoma visoka, a kod mnogih proizvođača je ona iznad 90 stepeni Celzijusa. Najčešći razlozi zbog kojih motor prokuva su otkazivanje ventilatora ili regulatora radne temperature motora.

DRAMA NA NOVOM BEOGRADU: Policija blokirala Blok 63 u potrazi za TELOM UBIJENE ŽENE I UBICOM (FOTO)

Naime, ukoliko kontakti ili merači temperature na ventilatoru nisu ispravni, on se neće uključiti – kažu AMSS-u i objašnjavaju da je zadatak ventilatora da smanji temperaturu rashladne tečnosti.

Zbog visokih temperatura može da dođe i do otkazivanja regulatora radne temperature motora. To je u stvari ventil koji treba da omogući izmenu rashladne tečnosti u hladnjaku i bloku motora, kada se ona u bloku motora zagreje do gornje dozvoljene granice.

– Ako tada ovaj ventil ne propusti tečnost, temperatura u bloku motora će nastaviti da raste do tačke ključanja. Postoje i drugi slučajevi kada motor prokuva, ali tada je uzrok veća neispravnost. To se dešava, na primer, zbog neispravnosti zaptivka glave motora – ističu u AMSS-u.

Kako bi se predupredila veća šteta, vozač mora da reaguje čim ugleda da skala koja pokazuje radnu temperaturu motora prelazi na crveno polje instrument-table.

– U takvim situacijama dovoljno je da vozač zaustavi vozilo, ne mora čak ni da ugasi motor, već samo da uključi grejanje i to na maksimalno kako bi se aktivirao ventilator koji hladi rashladnu tečnost.

Ako imate 0 krvnu grupu, evo čega morate da se pazite: SAČUVAĆE VAM ŽIVOT! (INFO)

Pri tom, vozač nikako ne treba da otvara čep od posude za tečnost jer usled velike temperature i pritiska može doći do eksplozije i opekotina – upozorava Jovan Rogulić, vlasnik auto-servisa „Plus“. Posledice usled kuvanja motora mogu, u zavisnosti od vrste vozila, da koštaju između 50 i čak nekoliko hiljada evra.

– U najgorem slučaju može doći do krivljenja glave motora ili oštećenja dihtunga glave. Kod pojedinih vozila mogu izgoreti plastični delovi sistema usisa – objašnjava Rogulić.

Antifriz pre obične vode

U auto-servisu „Puls“ ističu da posuda za rashladnu tečnost u uslovima tropskih vrućina i visoke radne temperature motora može vrlo lako ostati prazna. Zbog toga se mora puniti antifrizom ili, u krajnjem slučaju, običnom vodom.

– Antifriz je utoliko bolji pošto ključa na 112 stepeni Celzijusa za razliku od vode koja isparava na 100 stepeni – kaže Rogulić.

     

(Dnevne.rs/b92.net/Izvor:Blic online)