
Foto: Dnevne.rs/Pixabay
Bugarska, Rumunija i Srbija ponovo su u igri za “Folksvagenovu” novu fabriku, pošto je nemačka kompanija suspendovala investiciju u turskom gradu Manisi zbog učešća te zemlje u vojnoj akciji u Siriji.
Odluka Folksvagen grupe da stavi svoju investiciju u Turskoj na čekanje započela je ponovo takmičenje među balkanskim zemljama, koje su se ranije borile da ugoste postrojenje od 1,3 milijarde evra.
Bugarska, Rumunija i Srbija nadaju se da će se “Folskvagen” vratiti svom ranijem užem izboru u kojem su se nalazile balkanske države i severna Afrika.
Investicija bi bila jedna od najvećih među proizvođačima automobila u bilo kojoj od tri zemlje, koje su se “dugo borile protiv korupcije, ali i poboljšavale infrastrukturu”
“Folksvagen” je posle dužeg analiziranja uslova koje su nudile Bugarska, Srbija i Turska, koje su se našle u užem izboru, za izgradnju fabrike odabrao Manisu, 40 kilometara severoistočno od Izmira, na zapadnoj obali Turske, a proizvodnja bi trebalo da počne 2022. godine.
OBRATITE PAŽNJU: Dopamin je preduslov da se uvek osećate srećno i zadovoljno, povećajte njegov nivo u telu na ovaj način! (INFO)
Kompanija je ipak u utorak saopštila da je odložila konačnu odluku o izgradnji u Turskoj, usled međunarodnih kritika zbog vojne operacije te zemlje u Siriji i zabrinutosti zbog potencijalnog pada reputacije. Jedan od kandidata ponovo je i Srbija, pišu svetski mediji.
– Investicija “Folksvagena” pomogla bi stabilizaciji celog regiona i koristila toj kompaniji, jer Srbija i dalje ima kvalifikovanu radnu snagu za ovu industriju – rekao je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.
Bugarska vlada spremna je da pojača svoju ponudu i udvostruči subvencije “Folksvagenu” na 260 miliona evra sa početnih 135 miliona, izjavio je Rosen Plevneliev, član Uprave nevladinog bugarskog automobilskog klastera.
– Bugarska je pripremila predivan predlog, koji po zakonu Evropske unije nudi sve što je moguće – rekao je Plevneliev, koji je i bivši predsednik Bugarske, u sredu na bugarskom javnom radiju BNR. On je dodao da ova zemlja može da proširi saradnju sa “Folksvagenom” i u drugim oblastima.
POTRESNA PRIČA IZ SREMSKE MITROVICE: Dušan je prešao hiljade kilometara da bi video majku, a kada je ušao u njenu sobu ONO ŠTO JE UGLEDAO PROMENILO GA JE ZA CEO ŽIVOT!
– Bugarska planira da izgradi infrastrukturu za električne automobile. Takođe imamo ideje kako da pomognemo proizvođača automobila dodatnim infrastrukturnim i obrazovnim merama – rekao je Plevneliev.
Izvršni direktor Agencije “InvestBulgaria”, Stamen Janev, rekao je da je ta država “pokrila” sve zahteve investitora kao i da su ponudili i više od toga.
– I dalje smo dobar faktor stabilnosti u regionu, kao lojalan partner i čekamo konačnu odluku – kazao je.
Odlukom “Folksvagena” o odlaganju gradnje pogona u Turskoj, i Rumunija je saopštila da je ponovo u igri za investiciju.
– Započeli smo nove razgovore sa “Folksvagenom” – izjavio je u sredu rumunski ministar trgovine Stefan Radu Oprea.
BEZ IKAKVIH SIMPTOMA: U 39. godini Ivana je doživela moždani udar, sada svim ženama daje OVIH 10 SAVETA!
Rumunija, za razliku od Bugarske, kao i Srbija u kojoj posluje “Fijat”, već ima fabriku automobila. U toj zemlji pogone imaju “Ford”, kao i domaća “Dačija”, koja je u vlasništvu “Renoa”.
Nova fabrika “Folksvagena” trebalo bi da proizvodi sledeće generacije “folksvagen pasata” i “škode superb” sa maksimalnim godišnjim proizvodnim kapacitetom od 300.000 vozila, navodi se u internom dokumentu kompanije koji je objavio “Automotive News Europe”. To će olakšati ograničenja kapaciteta u češkim pogonima kompanije “Škoda” i omogućiti “Folksvagenovoj” fabrici u Emdenu u Nemačkoj da pređe sa proizvodnjom.
(Dnevne.rs/izvor: Blic.rs)