KO JE KRIV ZA OVU SRAMOTU: Deonica Koridora 11 od Uba do Lajkovca u HAOTIČNOM STANJU; Babić: “Rušimo i GRADIMO IZ POČETKA (INFO)

zorana

FOTO: PROMO

Deonica koridora 11 Ub-Lajkovac ušla je u istoriju srpskog građevinarstva. To je prvi put koji nije ni otvoren a gradi se iz početka. To je i najskuplji autoput u istoriji Srbije jer je u 12,5 kilometara uloženo skoro 100 miliona evra.

Činjenica da se ova deonica od samog početka, 29. jula 2010, gradila “usred ničega” ili “od njive do njive”, kao da je predodredila njenu zlu kob. Od prvih bagera izvođača radova “Puteva Užica” i “Planuma” stvari su krenule nizbrdo, a rokovi za završetak gradnje pomerani su gotovo svake godine.

Tako je bivši ministar građevinarstva Milutin Mrkonjić, tokom čijeg mandata je i počela gradnja, najpre najavljivao da će autoput biti završen u novembru 2011. godine. Međutim, ovaj deo koridora 11, u čiju je izgradnju prvobitno uloženo oko 73 miliona evra, završen je tek tri godine kasnije.

Pošto nije bila povezana ni sa jednom drugom saobraćajnicom, deonica pune tri godine nije bila otvorena za saobraćaj, da bi se krajem 2017. ispostavilo da je asfalt na 2,5 kilometara pun oštećenja. Zbog toga je u avgustu počela sanacija, koja će koštati najmanje 10 miliona evra. Radove na popravci izvodi kineski “Šandong” i “Energoprojekt niskogradnja”.

Zoran Babić, direktor “Koridora”, koji nadzire sanacijom, ističe za “Blic” da je izgradnja ovog puta presedan. Do sada se u Srbiji nikad nije dogodilo da već izgrađeni autoput moramo da rušimo i gradimo iz početka, a upravo to se dogodilo. Jednostavno, ovaj put se bukvalno raspao i pre nego što je pušten u saobraćaj.

Kada je nasip raskopan, videlo se da je stanje još lošije nego što su pokazala prva ispitivanja: korišćeni su nekvalitetni materijali, u osnovu puta ugrađena je velika količina gline, odvodnjavanje nije urađeno kako treba… Veliki deo mora da se gradi iz početka, što će koštati najmanje 10 miliona evra – naglašava Babić. On je uputio poziv svima koji su odgovorni.

Bilo bi jako dobro i kada bi svi koji su učestvovali u izgradnji došli da sami vide šta je stvarno urađeno, jer ovako nešto do sada nismo imali. Kompanije koje rade na sanaciji čine ogromne napore da deonicu osposobe do kraja godine kako bi bila bezbedna, a kompletan autoput do Preljine pušten u saobraćaj – ističe Babić.

Agencija za lekove izdala hitno UPOZORENJE SVIM LEKARIMA U SRBIJI: Ovaj lek za pritisak izaziva nemelanomski rak kože! (FOTO)

Podsećanja radi, na koridoru 11 pre dve godine završena je deonica Ljig-Preljina, na kojoj se odvija saobraćaj, dok bi do kraja godine (25. decembar) trebalo da budu završene deonice Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig. Ako se do tada sanira i sporna deonica Ub-Lajkovac, vozači bi mogli da koriste koridor 11 u punom profilu od Obrenovca do Preljine.

Inače, zbog nekvalitetnih radova na deonici UB-Lajkovac, Ministarstvo građevinarstva podnelo je prošle godine krivične prijave protiv 13 odgovornih, na čelu sa bivšim ministrom Mrkonjićem. Ministarka Mihajlović najavila je sada nove krivične prijave.

– Sada se vidi da je ovaj autoput pravljen bukvalno od blata. Mi smo pre godinu dana podigli krivičnu prijavu protiv svih odgovornih za izgradnju ove deonice koju ćemo sada da proširimo i na odgovorne u laboratorijama koji su davali saglasnost da je materijal koji je ugrađivan u autoput odgovarajućeg kvaliteta. Prijava će biti proširena i na deo nadzora na ovoj deonici – rekla je Mihajlovićeva.

Ista kilometraža u Grdelici koštala 20 miliona dolara manje

Mihajlovićeva je istakla da je deonica Ub-Lajkovac ukupno plaćena 100 miliona dolara i da je imala 15 aneksa, a da je deonica iste dužine u Grdeličkoj klisuri, najtežem gradilištu u ovom delu Evrope, koštala 20 miliona dolara manje!

Deonica Ub-Lajkovac je primer kako više nikad ne sme da se radi i svi oni koji su u tome učestvovali treba da odu da vide šta su radili – kaže Mihajlovićeva.

Milutin Mrkonjić: Ne znam ko je kriv, al’ znam za koridor 10

Bivši ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić ponovo je izjavio da ne zna šta je problem sa deonicom Ub-Lajkovac, jer “šest i po godina nije bio tamo”, a s druge strane tvrdi da već zna koje će sve biti poteškoće sa koridorom 10 iako, kako kaže, ni njega ne obilazi?!

– Ja šest i po godina nisam bio na koridoru 11. Jula 2012. sam završio prvi mandat i počeo drugi kao ministar saobraćaja, drugi čovek se bavio koridorima. Od 2010. do 2011. u mom mandatu nije bila nijedna primedba na kvalitet radova – kazao je Mrkonjić za “Prvu TV”.

On tvrdi da od jula 2012. nije bio na spornoj deonici.

– Ta deonica je za mene u tom momentu bila najvažnija jer smo počeli realizaciju tog sna, autoputa do Crne Gore. Nažalost, nisam završio sve, već 80 odsto deonice, ostalo je možda jedan-dva kilometra do Uba. Radili su naši najbolji izvođači, nije bilo podizvođača, radili su preduzeća “Užice putevi” i “Planum”, Kada su se pojavile pukotine, trebalo je pozvati drugo preduzeće da izvrši ekspertizu u roku od 24 sata i kaže ko je odgovoran – kaže bivši ministar.

par

Foto: Printscreen/instagram

Mrkonjić tvrdi da ne zna ko je odgovoran.

– Nemam nijedan dokument na bazi kojeg mogu da kažem ko je kriv. Šest i po godina stoji, pa samo kiša da je padala, a tamo su bile i poplave i nije bilo saobraćaja, što je najveća greška. Mislio sam da će posle šest meseci da se put spusti u Ub i da se pusti saobraćaj – naveo je Mrkonjić, i dodao da još nije video krivičnu prijavu koju je podnelo Ministarstvo građevine.

S druge strane, Mrkonjić ima rešenje za probleme sa kosinama na koridoru 10?!

– Voleo bih da me predsednik Vučić sluša, tu će tek biti dosta teškoća, nekih subjektivnih, nekih objektivnih. Već sada treba početi pripremu za koridor 10 i za ovakve slične događaje. Ja koji ne obilazim koridor 10 to već znam – rekao je Mrkonjić.

(Dnevne.rs /Izvor:  Marko Tašković, Blic)