TREBA ZNATI: Kako nas prodavci ‘varaju’ u prodavnicama (INFO)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
boje
Da li ste se nekad osetili prevareno kada izađete iz prodavnice ili supermarketa? Pročitajte kako nas prodavci ‘varaju’ u prodavnicama.

Kolica su prevelika

Kolica su izmišljena 1938. godine i tada su bila mnogo manja nego danas. Ali ona nisu slučajno takva. Prazna kolica će vas podsvesno naterati da kupujete više i potrošite više!

Manipulišu bojama kako biste pomislili na rasprodaje

Boje su veoma moćne a njihov uticaj na vas je ogroman. Tako su prodavnice uspele da crvenu povežu sa rasprodajama i skoro pa nećete moći da se udržite kada je vidite.

Postavljaju voće na ulaz u radnju

U većini prodavnica su voće i povrće na samom ulazu. Zdrava hrana, jarke boje i mirisi dokazano povećavaju potrošnju.

Namerno komplikuju cene

Neke stvari su zapakovane, neke se prodaju na kilo, a neke na komad. To namerno rade da biste teže uporedili cene.

Pogledajte kako je povrće poređano

Poređano je tako da pomislite da samo što je ubrano i da je vrlo sveže. A nije!

Tu je i cveće

Obično se nalazi na ulazu u radnju i prodavnice tako žele da vas opuste kako biste se osetili kao kod kuće. A to znači da ćete i opušteno trošiti.

Oni žele da ogladnite

Zato će se kroz prodavnicu osećati miris svežeg hleba iz pekare. Kada ste gladni sve vam se jede i sve želite da kupite.

Teraju vas da hodate

Važne namirnice poput hleba i mesa su uvek na kraju prodavnice. Tako ćete morati da prođete pored mnogih proizvoda i ostanete duže u prodavnici.

Mislite da idete brzo, ali…

Ali ne idete! Neke prodavnice će namerno postaviti manje pločice na odeljenju skupe robe. Vaš mozak registruje zvuk koji prave kolica. Zbog manjih pločica ćete misliti da idete brzo, a zapravo ćete ići sporije i duže gledati u police sa skupim stvarima. Jezivo!

Hodate na levo

Velika većina prodavnica je napravljena tako da hodate sa desna gde je ulaz na levo gde je izlaz. Ni to nije slučajno pošto ljudi po pravilu kupuju stvari sa desnih polica.

Manipulišu decom

Skupe stvari, poput žvaka i čokoladica, se nalaze na visini dečijih očiju. Kao i pored kase kada se već malo unervoze pa ćete im nešto kupiti samo da biste ih smirili.

Mislite da je jeftino, ali nije

Većina ljudi je u žurbi i kupiće stvari koje su istaknute kao povoljne. Ali one često uopšte nisu povoljne, samo ljudi nemaju vremena da provere.

A što dobro ide zajedno

Oni će namerno postaviti zajedno neke proizvode. Recimo pivo i čips. Pa kako da ih ne kupite kada tako dobro idu zajedno.

Meso i riba se prodaju ispred belih zidova

Tako izgledaju svežije

Ponovo te boje

Neke boje će uticati na vaše stanje svesti. Recimo tople boje će učiniti da više razmišljate. O tome šta ćete kupiti, jasno. Zato će upravo u te boje ofarbati zidove u delu radnje gde bi voleli da provedete nešto više vremena. Takođe, dodaće posebne lampe da bi povrće izgledalo zelenije.

A tu je i muzika

Recimo francuska muzika u delu za vina koja asocira na skupa vina i putovanje.

I za kraj nagrada

Nagradite sebe dobrom kupovinom jedne skupe čokolade koja samo na vas čeka na pultu kod kase. Prijatno!

(Dnevno.rs)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone