KRUŽILI 45 MINUTA IZNAD BEOGRADA: „Falkon“ sa PREMIJEROM Vučićem zbog magle sleteo u Niš

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
faklon
Vladin avion „falkon“; Foto: Kostadin Kamenov/ RAS Srbija
Avion Vlade Srbije, „falkon“ u kome se nalazio premijer Srbije Aleksandar Vučić, zbog magle nije uspeo da sleti na beogradski aerodrom, saznaje „Blic“.

Avion je posle 45 minuta kruženja iznad Beograda, preusmeren za Niš, gde je i sleteo.

Vladin „falkon“ star je više od 30 godina i već odavno ima reputaciju „problemitčnog“ i „maleroznog“.

Vučić je već imao loše iskustvo sa ovim avionom, a poslednji kvar dogodio se aprila ove godine kada je u njemu bio predsednik Srbije Tomislav Nikolić, zbog čega je otkazana njegova poseta Vatikanu.

Tada je zvanično saopšteno da je došlo do kvara na motoru, zbog čega nastala prava drama, ali je kasnije ustanovljeno da je zapravo problem prilično bizaran: osoblje aviona prosulo je kafu na instrument-tablu, zbog čega su morali da se vrate za Beograd, potvrđeno je tada „Blicu“ u Vladi Srbije.

Svi problematični letovi vladinog aviona

Kako je „Blic“ već pisao, zbog raznih kvarova na avionu, „falkon“, koji je proizveden 1981. godine, kao i na drugom vladinom avionu „lir džetu“, 1991. proizvedenom, srpski zvaničnici su u više navrata imali problema.

Zbog kvara na „falkonu“, u decembru 2012. godine tadašnji premijer Ivica Dačić nije na vreme poleteo sa aerodroma „Nikola Tesla“ na Kipar.

Kvar je ustanovljen tek kada su premijer i delegacija ušli u avion, pa se čekala nabavka novog dela, saopštili su tada nadležni.

Problemi sa vladinim „falkonom“ zabeleženi su i 19. novembra u Ujedinjenim Arpaskim Emiratima, a prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić se vratio u zemlju avionom šeika Muhameda bin Zajeda al Nahjana.

Sa istim avionom pet meseci ranije imao je probleme i ondašnji premijer Mirko Cvetković, koji zbog kvara letelice nije otišao u Brisel na sastanak ministara ekonomije i finansija EU.

Problem na vladinom avionu dogodio se i 2. decembra 2010. kada je Cvetković poleteo u službenu posetu Bugarskoj, da bi se vratio nakon što je pilot detektovao nedozvoljene potrese na letelici.

Nešto ranije, u novembru te godine, još jedan incident sa „lir džetom“ dogodio se prilikom Cvetkovićeve posete Pragu, kada je zbog problema sa uređajima za sletanje po magli delegacija morala da sleti u Karlove Vari.

Avgusta 2010. prilikom odlaska ministra odbrane Dragana Šutanovca u Bagdad, uoči poletanja uočen je kvar na motoru „falkona“, a pošto je kvar otklonjen delegacija je otputovala u Bagdad.

U martu 2011. ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić kasnio je u povratku iz Pariza više od tri sata, jer je pilot na pisti uočio kvar koji su mehaničari potom otklonili.

Prema ranije saopštenim podacima avio-službe Vlade Srbije „lir džet 31a“ proizveden je 1991, a „falkon 50″ 1981. godine.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone