ZIMSKE GUME OD DANAS SU OBAVEZNE: Ovo su stvari koje MORATE da znate

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
zima
Foto: Dnevne.rs/pixabay
Evo šta je, prema rečima načelnika Saobraćajne policije Nebojšer Arsova, Agencije za bezbednost saobraćaja i Auto-moto saveza, potrebno da znate da biste poštovali zakon i bili bezbedni u svom vozilu:

1. Morate da imate zimske gume – U periodu od 1. novembra do 1. aprila neophodno je koristiti zimsku opremu, a pod njom se podrazumeva za putnička i laka teretna vozila da na sva četiri točka moraju biti zimsku pneumatici sa mininalnom dubinom šare od četiri milimetra, kao i lanci za sneg, dok autobusi i teretna vozila moraju imati i lopatu.

2. Zašto treba da ih koristite i ako nema snega – Kada nema snega i leda zimska oprema nije obavezna, ali Agencija za bezbednost saobraćaja savetuje korišćenje zimskih guma pošto su mekše i bolje prijanjaju na podlogu, pa imaju mnogo kraći zaustavni put prilikom kočenja.

3. Kada policija kažnjava – Policija neće sankcionisati nemanje zimskih guma ako nema snega i leda, osim u slučaju udesa, kaže načelnik Nebojša Arsov.

4. Kada morate da imate lance – Svi vozači van naseljenih mesta moraju da imaju lance, a ako nema snega i leda, onda u dodatnoj opremi.

5. Astronomske kazne – Kazne za korišćenje letnjih umesto zimskih guma se kreću od 6.000 do 20.000 dinara, dok su za pravna lica od 100.000 do 800.000 dinara. Vozač koji izazove udes sa vozilom koje ima letnje gume može dobiti kaznu i do 45 dana zatvora. Kazna za lance za sneg je 3.000 dinara.

6. Cene – Nove zimske gume se mogu kupiti već po ceni od oko 4.000 dinara (R13), pa naviše.

7. Zašto ne odgovaraju letnje gume, čak i kada imaju dovoljnu dubinu šare – Kako je objasnio direktor AMSS Predrag Đurđev, i letnje gume mogu imati šaru dubine četiri milimetara, ali one nemaju ista svojstva kao zimske gume, niti lamelice koje treba da prikupe što veću količinu snega, s obzirom da sneg najbolje prijanja uz sneg i tada je znatno kraći zasutavni put prilikom kočenja.

(Dnevne.rs /Izvor:J. Tušup,Blic.rs)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone