Obratite pažnju: Otkrivamo vam koje stvari direktno utiču na potrošnju goriva (INFO)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
novac
Prenosimo vam neke od mitova o uštedi goriva u koje i dalje veruju mnogi američki vozači.

Potrošnja goriva u najvećoj meri zavisi od vrste i efikasnosti motora u vašem automobilu, stila vožnje, tipa saobraćajnice i konfiguracije puta kojim se krećete, kao i od pravilnog održavanja vozila. Većina drugih pokušaja da se smanji utrošak goriva u vožnji može vas samo koštati novca, vremena, ili čak dovesti do povećanja potrošnje, tvrdi američki sajt fueleconomy.gov.

Prenosimo vam neke od mitova o uštedi goriva u koje, kako piše ovaj sajt, i dalje veruju mnogi američki vozači.

Manji automobili obavezno troše i manje goriva

Netačno. Hibridni pogon, savremeni dizelaši, direktno ubrizgavanje goriva, turbo-punjeni motori, napredni prenosni sistemi, gume sa malim otporom kotrljanja, unapređena aerodinamika i druga savremena dostignuća auto-industrije doprinela su da i vozila iz srednje, pa i više klase, imaju veoma malu potrošnju goriva.

Prema podacima iz 2014, polovina od 10 najštedljivijih modela u SAD pripadaju srednjem ili višem automobilskom segmentu.

Pri tome, sa liste su izostavljeni automobili sa električnim ili Plug-In hibridnim pogonom.

Automobili sa manuelnim menjačem imaju manju potrošnju nego vozila sa automatikom

Napredak u razvoju i proizvodnji automatskih menjača doveo je do toga da automobili sa ovom vrstom transmisije često imaju istu ili čak manju potrošnju u poređenju sa identičnim modelom kod koga se snaga prenosi pomoću manuelnog menjača.

Vozilo koje duže vreme stoji na semaforu ili u nekoj koloni troši manje goriva u leru, nego ako se motor povremeno isključi i ponovo startuje

Savremene pogonske jedinice imaju efikasne sisteme za ubrizgavanje goriva, zahvaljujući čemu automobil ne troši mnogo prilikom ponovnog startovanja motora, naročito ako je već zagrejan.

Ova karakteristika omogućila je razvoj i upotrebu stop-start sistema koji automatski isključuje motor automobila prilikom zaustavljanja na semaforu i donosi uštedu u gradskoj vožnji.

Motor automobila treba obavezno zagrejati pre započinjanja vožnje

Činjenica je da se savremeni automobili bez problema mogu voziti već posle nekoliko sekundi od startovanja motora, a konkretne savete i preporuke za određeni model propisuje proizvođač u uputstvu za upotrebu.

Ipak, motor ne bi trebalo da bude podvrgnut ekstremnim opterećenjima dok ne dostigne normalnu radni temperaturu a, opet, motor se najbrže zagreje u vožnji.

Što je automobil stariji, potrošnja goriva je veća

Automobil koji je pravilno održavan zadržaće istu potrošnju godinama.

Prema ispitivanjma koja su sprovedena u SAD, vozila stara 10, pa i 15 godina pokazuju tek neznatan rast potrošnje goriva u odnosu na novi, tek razrađeni automobil koji je prešao nekoliko hiljada km.

Zamena filtera za vazduh utiče na smanjenje potrošnje

Ovo je tačno za starije automobile čiji motori imaju karburator. Motori sa savremenim sistemima za ubrizgavanje goriva imaju kompjuter koji automatski podešava smešu goriva i vazduha.

U tom slučaju, promena prljavog filtera za vazduh neće uticati na smanjenje potrošnje, ali hoće na performanse automobila.

Upotreba aditiva poboljšava ekonomičnost motora

Nesertifikovani aditivi neće poboljšati potrošnju, ali sa druge strane mogu da oštete motor automobila i doprinesu povećanju emisija štetnih gasova.

Korišćenje benzina sa većim oktanskim brojem utiče na smanjenje potrošnje

Upotreba visokooktanskog benzina neće vam doneti uštedu u potrošnji ukoliko nije predviđeno da vaš automobil koristi premijum gorivo.

Konsultujte uputstvo za upotrebu kako biste saznali da li proizvođač preporučuje korišćenje visokooktanskog benzina i pod kojim uslovima.

Podatak o fabrički deklarisanoj potrošnji garantuje da ća vaš automobil zaista trošiti toliko goriva u eksploataciji

Iako su test procedure tokom kojih se određuju zvanični podaci o potrošnji osmišljene tako da simuliraju stvarne uslove u vožnji, ni jedan test-model za merenje potrošnje goriva ne može da odgovara svim realnim uslovima vožnje i različitim vozačkim stilovima.

(B92)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone