KAKO DA UŽIVATE ZA SLAVSKOM TPREZOM, A DA NE DOBIJETE VIŠAK KILOGRAMA

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
Fotot: Dnevne.rs/pixabay
Fotot: Dnevne.rs/pixabay
Stigla je sezona slava, po mnogima jedan od omiljenih perioda godine kada se porodica i prijatelji okupljaju i uživaju u omiljenim ukusima. U isto vreme, to je definiticija pakla za one koji se baš u tom trenutku trude da izgube kilograme.

Došli ste na slavu rešeni da ništa nećete okusiti osim pića, zar ne? A onda je nametljivi domaćin bio jako naporan u ubeđivanju da „prezalogajite“ nešto i dok ste rekli „keks“ već ste uneli preko dve hiljade kalorija?

Prilagoditi režim ishrane uz pomoć kojeg želite da izgubite kilograme tokom sezone slava pravi je izazov. Imajte na umu da odricanje nije rešenje jer je na taj način nemoguće postići osećanje zadovoljstva životom.

Pročitajte uputstvo kako da „preživite“ slavu, odnosno uživate u omiljenim ukusima dok kilogrami idu dole:

Priprema za slavu

Najveća greška koju možete da napravite jeste da na slavu odete „praznog stomaka“ s namerom da tamo nadoknadite kalorije koje ste „uštedeli“. Nikako! Na taj način ćete svom telu učiniti medveđu uslugu i zapravo jesti mnogo više nego inače. Naprotiv, tog dana imajte na umu da idete slavu i jedite laganiju hranu kako biste ostavili „mesta“ za kasnije.

Na primer, ako je preporučeni dnevni unos kalorija 2.200, a vi zbog dijete unosite i manje onda napravite prostu računicu. Za doručak pojedite omlet od dva jaja u vrednosti od 187 kalorija, a za ručak pojedite salatu čija kalorijska vrednost ne bi trebalo da prelazi 300-400 kalorija (salata sa piletinom). Tako ćete do slave uneti tek 600 kalorija.

Stigla sam na slavu i šta sad?

Nemojte odmah navaliti na hranu. Domaćin će vas, prirodno poslužiti pićem. Napravite jedan trik kojim ćete se obezbediti od prejedanja. Umesto alkohola tražite mu jednu čašu vode, a onda se malo raspričajte sa gostima. Unos tečnosti pre obroka čini da se osećamo sitim i unesemo čak 30% manje hrane u sebe.

Kako da odlučim šta ću pojesti?

Verovali ili ne, prosečan Srbin tokom slave unese čak pet hiljada kalorija što je dva puta više od dnevnog preporučenog unosa kalorija! Kako ne biste izgubili kontrolu nad onim što jedete, ograničete se na jedan tanjir na koji ćete staviti od svega pomalo. Porcije neka budu veličine dlana, što je između 70 i 90 grama. Na primer, 90 grama svinjetine ima 120kcal, dok ista količina srednje masne jagnjetine ima 200kcal. Kašika kukuruz salate sa piletinom iznosi oko 150 kalorija, ruska salata 220 kalorija, a ne zaobilazno parče hleba 128 kalorija. Pametno birajte – ili kukuruz, ili ruska salta; ili svinjetina, ili jagnjetina; ili hleb, ili pita…

Šta sve da stavim na tanjir?

Osim kukuruz i ruske salate, na trpezi se sigurno nalazi i neka običnija salata poput paradajza i kupusa. Ispunite polovinu tanjira ovom vrstom salate, a drugu mesom i nekom „obrok“ salatom.

Da li da pojedem nešto slatko?

Pri izboru slatkih poslastica najbolje je da izaberete sitne kolače – do tri komada (oko 350kcal) ili čašu omiljenog gaziranog napitka (140kcal) i to će vam biti sasvim dovoljno da se zasladite.

Alkohol?

Jedna čaša belog vina ima između 110 i 130 kalorija, a prekomeran unos šećera ćete izbeći ako se odlučite za suva vina umesto ona slađa. S druge strane, čaša crnog vina ima povoljne efekte po zdravlje, pa je tako dobro za srce, smanjuje loš holesterol i pomaže redukciji šećera u krvi.

Savet plus: Sutradan pojačajte trening

Ako ste se, ipak, u potpunosti prepustili atmosferi i podlegli pod pritiskom domaćina, nema razloga za brigu. U jednoj od brojnih fizičkih aktivnosti možete pronaći spas. Ukoliko već trenirate sutradan pojačajte intenzitet treninga kako bi vaša „slavska afera“ prošla neopaženo. Za one umerenije sat vremena pilatesa je dobar izbor za potrošnju 334 kalorije. Oni malo aktivniji sunčani jesenji vikend mogu iskoristiti za vožnju rolera tokom koje se troši 445 kalorija ili preskakanje vijače (716 kalorija!).

(Dnevne.rs/Blic.rs/Izvor:Promo)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone