Zašto ne treba piti dve litre vode dnevno: Opasan kontraefekat – upozorenje doktora!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
Voda
Foto: Dnevne.rs /pixabay
Stručni magazin je pre devet godina objavio spisak popularnih mitova o zdravlju, a zabluda o 8 čaša vode zauzela je prvo mesto.

Postoji mišljenje da za dobro zdravlje treba piti 2,5 litre čiste vode dnevno, plus – minus pola litre, u zavisnosti od težine i fizičkih aktivnosti. Svi mediji jednoglasno tvrde, da je piti manje vode štetno, treba je piti čak i kad niste žedni.

Ipak, profesor pedijatrije Aron E. Kerol smatra da nema potvrđenih naučnih dokaza o tome.

On kaže da te preporuke deluju zato što provociraju strah – ako organizam ne dobija dovoljno vode, počinju ozbiljni zdravstveni problemi.

Međutim, medicinski časopis BMJ je pre devet godina objavio spisak popularnih mitova o zdravlju, u koje svi veruju. Mit o 8 čaša vode zauzeo je prvo mesto!

Tekst se naširoko raširio po internetu, bio je i publikovan u popularnim časopisima. Kroz par godina, izasla je i knjiga na tu temu. Efekat – nula. Ljudi i dalje nastavljaju da brinu.

case
Foto: pixabay /dnevne.rs

Preporuke 2,5 litre vode dnevno su tačne, otprilike toliko nam je vode i potrebno. Ali, veći deo te vode nalazi se u hrani, voću, povrću, čaju i kafi.

Ako retko imate želju za vodom, Kerol savetuje da ne brinete da nešto nije u redu sa vama, jer će vam organizam dati signal mnogo ranije pre dehidracije i dodaje da valjanih dokaza o tome da što više vode pijemo, time će biti naša koža čistija i bubrezi zdraviji, nema. Za bubrege je višak vode čak štetan, jer može da ih preoptereti.

Još gore, prekomerni unos vode u organizam može da izazove insomniju, pogotovo ako popijete dve do tri čaše vode pred spavanje.

Da stvar nije tako bezazlena, govori i činjenica da vas previše vode u organizmu dovodi u životnu opasnost. Ovo potvrđuje slučaj četrdesetogodišnje žene koja je bila na režimu ishrane, pa je pila četiri litra vode dnevno sa kraćim razmacima i koja je preminula od intoksikacije vodom.

Piti dosta vode treba samo tada kad naše telo, iz bilo kojeg razloga, gubi vodu: za vreme bolesti, prilikom preteranog znojenja ili kod povećanog fizičkog napora.

„Osećate da ste žedni? Pijte. Ali, na 8 „obaveznih“ čaša vode ne morate ni da mislite„, zaključuje Kerol.

(Dnevne.rs /Izvor:stil.kurir.rs)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone