TESTIRAJTE SE: Ukoliko ne možete da uradite ovu vežbu vaš život je u opasnosti! (VIDEO)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
teretana
Doktori iz Brazila razvili su test za merenje fleksibilnosti. Za njega vam nije potrebna nikakva oprema – potrebno je samo da sednete i ustanete bez poteškoća i pridržavanja. Na ovom testu možete da zaradite maskimalno 10 poena i na osnovu njega možete približno da odredite koliko ćete još živeti.

Jednostavna vežba sedanja i ustajanja bez pridržavanja i poteškoća može da vam nagovesti koliko ćete još živeti, tvrdi grupa doktora iz Brazila koja je na ovaj način merila fleksibilnost i snagu svojih pacijenata.

Oni koji su na ovom testu osvojili tri boda ili manje bili su pod pet puta većim rizikom da umru u narednih šest godina nego oni koji su osvojili osam bodova.

Klaudio Žil Araujo sa Gama Filho univerziteta u Rio de Žaneiru jedan je od doktora koji su razvili ovaj test. Test je prvobitno razvijen za brzo određivanje fleksibilnosti kod atleta, a sada se koristi da se pacijenti ubede da treba da se trude da budu aktivni kako bi održali snagu mišića i imali dobru ravnotežu, pa samim tim i živeli duže.

Kako starimo, naši mišići postaju sve slabiji i slabiji. Zato doktori koristeći ovaj test pokušavaju da navedu starije ljude da vežbaju i da se kreću.

Da biste sami kod kuće uradili ovaj test, nije vam potrebna nikakva oprema.

U jednoj brazilskoj studiji u kojoj su učestvovali ljudi stari od 51 do 80 godina, rađena je ova vežba.

Otkriveno je da su oni koji su imali osam bodova pod dva puta većim rizikom da umru u narednih šest godina u odnosu na one koji su imali maksimalnih 10 bodova.

Ova vežba se počinje sa 10 bodova, a po jedan bod se oduzima svaki put kad se osoba osloni na ruku ili koleno dok seda ili ustaje, dok se pola boda oduzima za gubljenje ravnoteže.

Oni koji su osvojili tri boda ili manje bili su pod pet puta većim rizikom da će umreti u narednih šest godina u odnosu na one koji su imali osam bodova.

TESTIRAJTE SE

UPOZORENJE: Nemojte da pokušavate da uradite test ukoliko imate artritis ili neko drugo stanje prilikom koga se možete povrediti.

1) Obucite udobnu odeću, izujte se i stanite tamo gde imate dovoljno prostora oko sebe.

2) Spustite se i sedite na pod ukrštajući pri tom noge u turski sed.

3) Ustanite ne koristeći ruke i noge da se odgurnete ili oslonite.

4) Uradite test sa nekim ko će pratiti vaše pokrete ili ispred ogledala, kako vam ništa ne bi promaklo.

5) Maksimalan broj bodova u ovom testu je 10.

6) Oduzmite po jedan bod svaki put kad upotrebite ruke i noge da se odgurnete ili oslonite prilikom sedanja ili ustajanja.

7) Oduzmite pola boda svaki put kad izgubite ravnotežu, kada padnete ili se zaljuljate.

Pogledajte u video kako da pravilno uradite test:

(zena)
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone