Saznajte sve o vitaminu K2 koji je neophodan za sveukupno zdravlje svake žene

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
Zdravlje
Ono što je interesantno jeste da je važna uloga ovog vitamina otkrivena 1997. godine.

Iako ste sigurno čule za K1 (nalazi se u lisnatom, zelenom povrću poput spanaća i kelja i ima u logu u zgrušavanju krvi), za K2 sigurno niste.

Jednostavno rečeno K2 ima ključnu ulogu u usmeravanju kalcijuma samo tamo gde je neophodan. Ovakva uloga je proizvod „zajedničke saradnje“ obog vitamina i drugih nutritijenata, najčešće vitamina A i vitamina D.

Zašto je K2 važan?
Zato što je uključen u brojne funkcije u ljudskom telu, a posebno je važan za žene. Doktorka Kate Rhéaume-Bleue, autorka knjige o ovom vitaminu, kaže: „Ovaj vitamin je vrsta prevencije svega i svačega od bora do raka. Mnogim ženama nije potreban suplement kalcijuma, ali vitamin K2 će održavati nivo kalcijuma u granicama normale. Svi pričaju o vitaminu D, ali bez vitamina K2 mi nemamo koristi od vitamina D, čak imamo više koristi nego štete.“

Zdravlje kostiju: opšte je poznato da kalcijum igra izrazito važnu ulogu kada su u pitanju kosti, posebno njihova gustina.

 

Zdravlje zuba: karijes, osetljivost zuba i ostali problemi mogu se umanjiti ili sprečiti unošenjem vitamina K2 kroz ishranu.

Kardiovaskularni sistem: stvaranje ugrušaka u krvi, jeste posledica nedostatka upravo vitamnima K2. Upravo naslage kalcijuma stvaraju ugruške, zato je neophodno da unosimo dovoljno K2 kako preusmeravao kalcijum van arterija i vena.

Bore: Kada vidite ženu u godinama sa savršenim tenom, znajte da joj sigurno ne manjka ovog vitamina. istovremeno, znaci starenja (bore i opuštena koža) povezani su sa zdravljem kostiju.

Zdravlje vena: proširene vene spadaju u kardiovaskularne bolesti, a klacijum koji se nalazi na mestima na kojima ne treba da bude, jeste uzrok ovog zdravstvenog problema.

Izvori vitamina K2?
Najbolji izvor svih vitamina, pa tako i ovog, jeste hrana. Ipak, namirnice koje sadrže ovaj vitamin nisu često u upotrebi. Zato se potrudite da unosite namirnice koji sadrže K2, koji je ispred magnezijuma kada je reč u važnosti vitamina.

– nato (fermentisana soja)
– guščija džigerica
– mlečni proizvodi koji vode poreklo od životinja koje se hrane isključivo na pašnjacima
– sir, posebno Gauda i Bri, jer imaju najveću koncentraciju vitamina K2.
– žumanca

Zašto je nedostatak ovog vitamina česta pojava?

Upravo zato što je koncentracija ovog vitamina najveća u proizvodima koje retko konzumiramo, i umesto kojih unosimo prerađene namirnice.

(elle.rs)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone