Ovo je najefikasniji način da se izborite sa hemoroidima

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
kombuha-dnevne
U prevenciji nastanka i bržeg oporavka od ovih neprijatnih tegoba veoma je važno da se ustale dobre navike.

Pojava hemoroida je najčešće posledica nepravilne ishrane i načina života, ali u izvesnoj meri je i nasledna.

Imajući na umu da je ishrana ipak presudna, u prevenciji nastanka i bržeg oporavka od ovih neprijatnih tegoba veoma je važno da se ustale dobre navike.

Neophodno je da se unosi hrana bogata vlaknima koja se ne vare, kao što su mekinje, sveže voće i povrće. Naročito se preporučuju jabuke, kruške, kupus, brokoli, mahunarke, laneno seme, kao i cela zrna žitarica.

Svakoga dana, najmanje pet puta, stručnjaci preporučuju da se jede voće i povrće, a važno je i da se unosi mnogo tečnosti, posebno vode. Voda je najbolji prirodni „omekšivač“ stolice, a istovremeno sprečava pojavuzatvora.

Takođe, svakoga dana bi bilo dobro uzimati jednu do dve kašike lanenog ulja ili lanenih semenki umešanih u jogurt.

 

Protiv hemoroida se preporučuje i čaj od kombuhe (ima ga u prodavnicama zdrave hrane), on je dobar za zdravlje uopšte jer poseduje antibakterijska svojstva i jača odbrambene sposobnosti organizma.

Ovaj problem ublažavaju plodovi i sok borovnice, crne ribizle i višnje, voće je bogato proantocijanidima koji jačaju kapilare i vene, pa tako štite od pojave hemoroida.

Za hemoroide koji krvare unose se namirnice bogate vitaminom K. Za ovo je najbolja klica lucerke, sirup melase i tamnozeleno lisnato povrće.

Obavezno izbegavati kafu, alkohol i jake začine, kao što je, recimo, čili. I to, naročito u vreme, kada su hemoroidi izraženi. Treba da se isključi i unos čokolade, kao i crnog vina, jer je poznato da oni izazivaju pojavu hemoroida.

Izbegava se i celodnevni unos suve hrane, kao što su sendviči i industrijski prerađeni proizvodi. U toku dana treba pojesti makar jedan kuvani obrok. Uz to, treba izbegavati dugo stajanje i sedenje, i početi sa umerenim vežbanjem.

Takođe, trebalo bi izbegavati naprezanje i dugo sedenje na toaletnoj šolji.

 (Novosti)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone