OPASNO PO ZDRAVLJE: Nemojte da pijete vodu tokom jela!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone

mlaz

Ako su vas mama ili baka nekad upozorile da ne bi trebalo da sokom, alkoholom ili vodom “zalivate” ručak, znajte da su skroz bile u pravu!

Iako je veoma važno svakodnevno hidrirati organizam i u sebe uneti minimum dve litre tečnosti, ovo ne važi za ispijanje vode za vreme obroka.

Iako je tečnost veoma važna za normalno varenje, ukoliko se ona unosi zajedno s hranom, može da poremeti nivo koncentracijekiseline i žuči u želucu, koje su ovom organu neophodne da bi pravilno svario hranu.

Ovo posebno važi za ohlađenu vodu, jer ona može da uspori čitav proces prerade hrane i da zbog toga imate dodatni osećaj težine u stomaku. Ako ste žedni, popijte vodu ili 15 minuta pre obroka i pokušajte da je ne uzimate barem sat vremena posle.

Ukoliko je jelo baš bilo slano ili suvo i morate da uzmete tečnost, uzmite samo par gutljaja vode zagrejane na sobnu temperaturu, u koju možete nakapati malo limuna ili jabukovog sirćeta, jer je kiselina blagotvorna za varenje, a na taj način ćete isprati i sav višak hrane koji se nakupio u ustima.

Foto-ilustracija: Profimedia

Takođe, umesto vode, dobro će vam doći i neki biljni čaj, recimo od kamilice, nane ili majčine dušice, jer oni umiruju želudac.

(Telegraf.rs)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone