Muči vas alergija, grip? Da li znate koje namirnice treba izbegavati jer bukvalno uništavaju imunitet?

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
kijanje
Dolaskom hladnijeg i tmurnijeg vremena, počinje i sezona gripa i prehlada. Kako biste izbegli dosadnu prehladu, vreme je da ojačate imunitet, a to je najbolje učiniti pravilnim izborom hrane. Međutim, da li znate koje namirnice treba izbegavati jer bukvalno uništavaju imunitet?

Grlobolja, začepljen nos, kašalj, bolovi u celom telu – zvuči poznato? Sezona prehlada i gripa već je na vratima, zato je krajnje vreme da poduzmete nešto po pitanju jačanja imuniteta. Takođe, određene namirnice treba izbegavati jer bukvalno ruše imunitet. Umesto namirnica koje loše deluju na imunitet, radije odaberite zdravije varijante koje ga uravnotežuju, piše Yahoo Health.

Šećer

Šećer je zbog jako dobrog razloga ocrnila zdravstvena organizacija – ne sadrži hranjive materije, a uz to ga povezuju i sa nagrizanjem zuba i negativnim uticajem na mozak. Suzan Levin, direktorka obrazovanja o prehrani u lekarskom odboru za odgovornu medicinu, navodi kako visoki nivoi šećera u krvi znatno smanjuju sposobnost borbe belih krvnih ćelija protiv virusa i bakterija. Suzan Levin navodi kako je za vreme trajanja sezone gripa i prehlade preporučljivo izbegavati rafiniranu i prerađenu hranu zbog visokog udela šećera.

To su proizvodi poput bombona, keksa, gaziranih sokova i ostale prerađene namirnice. Međutim, to može biti lakše reći nego učiniti – američko Udruženje za bolesti srca navodi kako Amerikanci prosečno dnevno konzumiraju 20 čajnih kašičica šećera. U Evropi je situacija nešto bolja. Kako biste uspešno izbegli šećer, birajte hranu bogatu vlaknima kao što su smeđi pirinač i sočivo koji će regulisati nivoe šećera u telu i držati imunološki sistem pod kontrolom.

Žitarice i beli hleb

Jednostavni ugljeni hidrati snažno doprinose povećanom unosu šećera u organizam.

„Prosečna osoba se bukvalno ‘utapa’ u šećeru. Rafinirane žitarice i hleb se vrlo brzo pretvaraju u glukozu prilikom probavljanja hrane”, navodi klinička nutricionistkinja Kejti Svift. Međutim, da li to znači da za doručkom trebamo odustati od pahuljica i tosta? Super hrana poput prosa, heljde, kvinoe i amaranta dostupna je i u obliku hleba i žitarica za doručak. Još jedna sjajna opcija za doručak koja će poboljšati imunitet su zobene pahuljice s bananama, cimetom i bademovim mlekom.

Masna hrana

Postoje brojni razlozi za uklanjanje pržene hrane iz ishrane, a mi vam dajemo još jedan: ishrana bogata mastima može uticati na odgovor tela na infekcije. Naučnici Patricia Maki i Pol Njubern otkrili su da gojaznost i ishrana sa visokim udelima masnoće organizam može oslabiti kada je borba protiv zaraznih bolesti u pitanju i povećati rizik od obolevanja od nekih oblika karcinoma.

Svift predlaže da deo mesa bogatog zasićenim mastima koje jedete zamenite sočivom, graškom i drugim biljkama koje su bogate proteinima. Zamenite ih ‘zdravim’ mastima iz orašastih plodova (jedna šaka dnevno) ili avokada. Osim toga, treba imati na umu, kako je upravo hrana jedan od najvažnijih elemenata imuniteta.

Alkohol

Opustite se, ne morate se u potpunosti odreći čaše vina koju volite da popijete jednom nedeljno. Ako s vremena na vreme volite da popijete alkohol, tu količinu smanjite za vreme sezone gripa. Alkohol oštećuje imunološki sistem i ometa sposobnost tela da se obrani od infekcije. Studije su pokazale kako povećana konzumacija alkohola može dovesti do smanjenja imuniteta i povećane osetljivosti na određene bolesti. Stručnjaci kažu da jedno piće neće poremetiti imunološki sistem, ali tri ili više pića sigurno hoće.

Mlečni proizvodi

Brojni mlečni proizvodi, poput kupljenog jogurta, sadrže visoke nivoe šećera, napominju stručnjaci. Takođe, postoji i direktna veza između mlečnih proizvoda i zdravlja disajnih puteva.
Prema rečima Džejmsa Stekelberga iz Klinike Mejo, mleko ne mora nužno proizvoditi više pljuvačke, ali pijenjem mleka pljuvačka može postati gušća i znatno jače opterećivati grlo.

(Tportal)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone