Izbegavajte ove namirnice za doručak, inače rizikujete da dobijete rak ili dijabetes! (INFO)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone

 

hrana

Već znate da je doručak najvažniji obrok u danu, ali ono što sigurno ne znate jeste da vam neki izbori mogu veoma negativno uticati na ostatak dana, ali i na zdravlje. Najvažnije je da pravi izbor namirnica za doručak može sprečiti rak i dijabetes!

Predstavljamo vam 7 namirnica prema preporuci portala fitnea.com, koje apsolutno nikada ne smete jesti za doručak, ukoliko želite dug i zdrav život:

1. Slanina, šunka i kobasica

Obrađeno meso sadrži nitrate koji su povezani sa karcinomom debelog creva. Institut za istraživanje raka objavio je listu deset stvari koje možete učiniti da biste smanjili rizik od raka. Izbegavanje nitrata je jedna od njih. Nemojte biti jutarnji „mesojed”.

2. Slatke cerealije

Neke žitarice su pune ugljenih hidrata i šećera. Kada ih jedete, vaš šećer u krvi naglo raste, ali istom brzinom se i troši. Verovatno ne želite da vam ponestane energije na početku dana, a to ćete najlakše izbeći ako izbegnete upravo slatke žitarice i cerealije. Ako ih već toliko volite, onda birajte one sa većom količinom vlakana i proteina.

3. Američke palačinke sa veštačkim javorovim sirupom

Dok je prirodni javorov sirup zdrav zaslađivač, postoje velike količine veštačkih sirupa na tržištu, koji su puni fruktoze. Zaslađivač, koji se dobija iz kukuruza, prisutan je u većini prerađene i „upakovane” (gotove) hrane. Konzumiranje preteranih količina fruktoze može dovesti do gojaznosti i stvaranja masti između organa. Ta mast je upravo ona koja izaziva rak. Takođe, istraživanja su pokazala da preterana upotreba fruktoze stvara i dijabetes.

4. Tost kolači i krofne

Ne samo što su ove poslastice napravljene od belog brašna, nego još sadrže i velike količine šećera, a pored toga se serviraju posute šećerom u prahu. Šećer ima ubedljivo najgori efekat na vaš organizam kada se konzumira rano ujutru. Od ovakvih obroka brzo ogladnite, povećava vam se šećer u krvi, a raste opasnost od gojaznosti i pojave dijabetesa.

5. Gotovi doručak-sendviči

Većina ovih sendviča pakuje se uz pomoć konzervansa koji inače sadrži velike količine natrijuma. U tom slučaju je najbolje rešenje napraviti sopstveni sendvič, a prepečen tost napravite sami.

6. Lajt jogurti

Oni nikada nemaju više od sto kalorija, a uglavnom imaju određen ukus, što znači da sadrže brojne aditive. Samim tim, puni su veštačkih zaslađivača i hemikalija. Izbegavajte ih, bolje popijte običan jogurt, neuporedivo je zdraviji.

7. Mafini

Oni su na samom vrhu kada su u pitanju kalorije, ali i stepen nezdravosti. Prepuni su belog brašna, ulja, maslaca, ali i puno šećera. Ako nemate drugog izbora, jedite bar slane mafine, slatke nikako.

(Dnevno.rs)

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone