EVO ŠTA SE DEŠAVA U VAŠEM ORGANIZMU KADA JEDETE JAJE SVAKI DAN

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
hrana
Foto: Dnevne.rs/pixabay
Suprotno nekim verovanjima, jaja su u stanju da smanje holesterol

Naše telo proizvodi 11 esencijalnih masnih kiselina koje su neophodne za pravilno funkcionisanje tela, a jaja sadrže njih 9. Ako se u telu ne nalazi tih devet esencijalnih masnih kiselina, može doći do hroničnog umora, loše kože i kose, gubitka mišićne mase, a može vam oslabiti i imunološki sistem.

Jaja su namirnica izuzetne biološke vrednosti i hranljivosti. Lako su pristupačna i mogu se spremiti na različite načine. U njima se nalaze izrazito visoke nivoe gvožđa, aminokiselina i antioksidansa.

Svi se sećamo pesmice „Svako jutro jedno jaje, organizmu snagu daje“.

Izgleda kako ovo nije daleko od istine, jer se smatra kako bi se jaje moglo nazvati „superhranom“ zato što može pomoći zdravlju i borbi protiv gojaznosti.

Redovna konzumacija jaja će obezbediti sledeće zdravstvene prednosti:

Jačaju imunološki sistem

Ako dnevno konzumirate jaje do 02:00, to vam može pomoći u borbi protiv infekcija. Jaja su bogata selenom, koji je izuzetno koristan za zdrav i jak imuni sistem i regulaciju hormona štitne žlezde.

Smanjuju stres i anksioznost

Jaja sadrže esencijalne aminokiseline koje promovišu mentalno zdravlje, regulišu oslobađanje serotonina, koji je neurotransmiter odgovoran za opuštanje, smirenost, i dobro raspoloženje.

Regulišu nivo holesterola

Jedno jaje ima 200 miligrama holesterola. A jaja povećavaju nivo dobrog (HDL) holesterola

Odlična su za zdrave zube i kosti

Jaja su najbolji izbor D vitamina, zajedno sa sunčevim zracima. Ovaj vitamin je ključan za rast i razvoj kostiju i zuba. Osim toga, ovaj vitamin aktivira apsorpciju kalcijuma, što je neophodno za metabolizam, varenje i zdravlje srca.

Poboljšavaju kognitivne funkcije

Jaja sadrže holin, spoj koji je koristan za spoznaju. Prema istraživanju, nedostatak kolina povećava rizik od demencije, neurološke poremećaje, Alchajmerova bolest, kognitivna oštećenja.

Poboljšavaju kožu

U jajima se nalaze visoke količine B-kompleks vitamina, koji su ključni za zdravlje kose i kože, kao i za pravilnu funkciju jetre i očiju. Jaja su posebno bogata vitaminom B2 i B12, a istraživanje je pokazalo da su B kompleks vitamini ključni za zdrave kognitivne funkcije i zdrav nervni sistem.

Podstiču mršavljenje

Jaja daju osećaj sitosti, pa su idealno rešenje za vaš doručak. Regulišu apetit i smanjuju rizik od prejedanja. Prema istraživanjima, ljudi koji jedu jaja za doručak konzumiraju manje kalorija tokom ostatka dana.

Štite zdravlje očiju

U jajima se nalaze antioksidansi, lutein i zeaksantin koji poboljšavaju vid i poboljšavaju zdravlje očiju. Takođe, oni smanjuju rizik od bolesti oka poput mrene i makularne degeneracije.

(Dnevne.rs/Stil.Kurir.rs /Izvor:NaturalHealthyWorld.com)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone