DOMAĆICE BUDITE OBAZRIVE: Ni slučajno ne kuvajte ovim uljima, moguć nastanak teških bolesti! (INFO)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
tiganj
Foto: Shutterstok
Za termičku pripremu hrane najsigurnije je koristiti masnoće u kojima prevladavaju stabilne zasićene masne kiseline

Za termičku pripremu hrane najsigurnije je koristiti masnoće u kojima prevladavaju stabilne zasićene masne kiseline, a to su maslac i kokosovo ulje.Maslinovo ulje u kojem prevladavaju jednostruko nezasićene masne kiseline takođe možemo koristiti za pripremu hrane. Iako nije zasićeno, ovo ulje sadrži polifenole i tokoferole koji štite ulje od oksidacije.

U svim ostalim biljnim uljima prevladavaju višestruko nezasićene masnoće i to u vrlo nepovoljnom sastavu. Naime, ta ulja sadrže puno više omega 6 nego omega 3 masnih kiselina. Međusobna povezanost omege 3 i omege 6 i njihovih funkcija u telu vrlo je komplikovana.

Foto: ShutterstockFoto: Shutterstock

Modernom ishranom unosimo 20 puta više omega 6 nego omega 3 masne kiseline. Ovaj nesrazmernost dovodi do upalnih procesa u telu koji izazivaju mnoge hronične bolesti, a jedna od njih je i arteroskleroza.

Zbog toga treba smanjiti korišćenje svih biljnih ulja osim, kako je već rečeno,maslinovog i kokosovog.
Od ostalih ulja jedino u lanenom prevladavaju omega 3 masne kiseline, međutim, i to ulje vrlo lako oksidira.

(atma)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone