Dok DOĐETE do željene KILAŽE: Ovo su OSNOVNA pravila restrikcije u u HRONO ISHRANI! (doručak, ručak, večera)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
hrono-ishrana
Restrikcija traje minimum mesec dana ili dok ne dođete do željene kilaže.

OSNOVNA PRAVILA:

  • Pre doručka može ili biljni čaj ili topla limunada, KAFA NE SME PRE DORUČKA. Preporuka je da se piju maksimalno dve kafe u toku dana, jedna posle doručka, a druga posle ručka •
  • Alkohol se ne pije osim crnog vina, mogu 4 čaše nedeljno
  • Mleko se ne koristi, nikad
  • Užine nema, voće se NE JEDE
  • Obroci MORAJU da se jedu na 5 do 5,5 sati. Satnica je najbitnija i ne bi trebalo da prođe manje od 4 ili više od 6 sati. Idealno je oko 5.

DORUČAK

  • Doručak je obavezan, ovo je jedini obrok u kome se jede hleb, ali ne onaj pšeničnog brašna. Koristi se speltino, heljdino, ovseno, ječmeno, ražano i ostala zdrava brasna.
  • Umesto hleba mogu se jesti i neke zamene za hleb (mafini, palačinke, pite i slično, ali jednom u deset dana. Isto se prave od dozvoljenog brašna. Jedino u ovako komplikovanim jelima mogu da se pomešaju jaja i mlečno).
  • Jedu se cele žitarice (heljda, proso, ječam, ovas, spelta), kao i mekinje od tih proizvoda. Pahuljice se NE JEDU.
  • Jaja i mlečni proizvodi se ne mešaju (osim u komplikovanim jelima koja zato treba jesti retko. Pogledajte iznad).
  • Dva različita mlečna proizvoda se ne mešaju (ako jedete kiselo mleko, ne jedete sir i slično).
  • Meso tj. dozvoljene mesne prerađevine mogu se mešati sa jajima.
  • Meso tj. dozvoljene mesne prerađevine i mlečni proizvod mogu se mešati.
  • Dozvoljene mesne prerađevine su: stišnjena šunka, pileća prsa, pečenica, pršuta…Mogu slanina i čvarci, ali ne treba preterivati. Takođe, dozvoljene su i kobasice i slični proizvodi ali samo ako znate poreklo, odnosno ako su domaći i od poznatog prodavca.
  • Mlečni proizvodi se konzumiraju 3 do 4 puta nedeljno (jedu se mladi sirevi, kiselo mleko, ponekad kajmak i pavlaka. Jogurt se ne koristi)
  • Masni sirevi se NE jedu u restriktivnom periodu.
  • Puter može da se jede i on može da se meša sa sirevima i kiselim mlekom iako je mlečni proizvod, jer se na njega gleda kao na mast.
  • Za doručak je obavezno uneti namirnice visoke hranljive vrednosti i količina hrane nije ograničena.
  • I doručak od svih obroka treba da bude najbogatiji.

  

RUČAK

  • Kombinuje se meso (kuvano, grilovano, spremano na pari, pečeno u rerni) sa neskrobnim povrćem
  • Ne jede se: pirinač, pasulj, soja, sočivo, boranija, grašak, krompir
  • Uz ručak se jedu salate začinjene hladno ceđenim uljem, solju i limunovim sokom
  • Termički obrađeno povrće ne treba da dominira u odnosu na količinu mesa, izuzetak su kupusasta povrća kojih možete jesti i više
  • Umesto mesa može se jesti masnija riba ili pečurke
  • Hleb ili druge testenine se NE jedu za ručak

PS. Ako pravite musake ili punite, npr, tikvice, punite ih samo sa mesom, bez pirinča. Takva jela se mogu zaliti belancima

Razmak između ručka i večere treba da bude oko 5 sati

VEČERA

  • Kombinuju se lagana mesa (belo pileće i ćureće meso, ribe) sa zelenim ili belim povrćem i salatama.
  • Iako se pečurke ne preporučuju uveče, ja ih često jedem jer mi ne smetaju. Vi možete da probate.

(HronoKuhinja.rs | Piše: Ana Ćubela)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
  • Violeta Mihailović

    Odlicna je hrono dijeta.Sa njom sam smrsala 15 kg za nekoliko meseci i svidja mi se sto nema gladovanja.