VEROVALI ILI NE: Nekoliko saveta za efikasno povećanje moždane aktivnosti

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone

zupcanici-glava

Postoji bezbroj razloga zašto mnogi ljudi imaju problema sa mozgom i pamćenjem. Iako se  pripisuje starenju, jedan od krivaca mogu biti i promene u hormonima, dok neki ljudi imaju sporije performanse mozga zbog stresa.

Dobra vest je ta da možete uzeti dobar deo odgovornosti u povećanju moždane aktivnosti. Nudimo vam nekoliko saveta koje možete praktikovati svakodnevno.

 

Surfujte po internetu

surfanje

Mnoge studije su pokazale da surfanje po internetu i redovno korišćenje weba uveliko pomaže u aktiviranju centra u mozgu koji je odgovoran za donošenje odluka i složeno razmišljanje.

Rezultati istraživanja su pokazali da ljudi sa iskustvom u korištenju interneta imaju bolju aktivnost u mozgu od onih koji nemaju ili imaju malo iskustva online. Dakle, vrlo je poželjno da koriste internet.

Igrajte se

igre

Još jedna dobra vežba za mozak su igre kao što su slagalice, rešavanje križaljki i igre s brojevima i riječima. Zbunjujuće dileme i izazovi za mozak, koje nude igre, imaju sposobnost stvaranja neuronskih puteva koji pomažu da očuvate mozak čak i kad on prirodno krene da gubi svoju moć.

U istraživanju provedenom na Sveučilištu Rochester, ljudi koji su igrali akcione video igre donosili su odluke čak za 25% brže od onih koji nisu, navodi se u studiji. Većina veštih igrača mogu donositi odluke i izvršavati ih i do šest puta u sekundi – četiri puta brže od većine ljudi. Štaviše, igrači mogu obratiti pažnju na više od šest stvari odjednom, u usporedbi s četiri stvari kod ljudi koji ne igraju igre. Sva istraživanja provedena na ovu tematiku su bila neovisna od kompanija koje prodaju video igre.

 

Hranite svoj mozak (doslovno)

hrana

Najveću pažnju, ako nameravate povećati svoju moždanu aktivnost, trebate posvetiti hrani koju unosite u organizam. Postoje razne namirnice koje mogu pomoći mozgu da radi bolje, kao što su brokule, tikvice, grah, špinat i mnogi drugi. Neke biljke također pomažu u povećanju kapaciteta mozga, kao što je zeleni čaj za koji se smatra da pomaže u sećanju i pamćenju informacija i detalja.

Naravno, postoje i hemikalije koje bi trebali izbjegavati kako bi vaš mozak pravilno funkcionisao. Korištenje teflona, plastičnih ili aluminijskih materijala u kojima čuvate namirnice može imati neke nepoželjne učinke na mozak. Takođe, kontinuirana izloženost pesticidima može donijeti negativne učinke.

 

Uključite se u raspravu

rasprava

Rasprave mogu imati jako pozitivan učinak na mozak. Pronađite ‘sparing partnera’ koji vas neće izluditi svojom tvrdoglavošću i upustite se u argumentovane rasprave o raznim (lakšim i teškim) temama.

Ovakve aktivnosti stimulišu protok krvi i jačaju veze (sinapse) između stanica u mozgu. Rasprave će vam pomoći da razvijete vještine brzog razmišljanja, logike i kreativnosti. Takođe, možda rešite i neki od gorućih svetskih problema :)

 

Redovno čitajte

citanje

Svima je poznato da čitanje povećava aktivnost mozga. Pored očiglednih prednosti, bekstvo iz realnosti, koje nam knjige pružaju, može vas opustiti, smanjiti nivo stresa – i samim time poboljšati aktivnost mozga (jer je stres jedan od najgorih neprijatelja mozgu – pročitajte nekoliko savjeta kako da se oslobodite stresa).

Čitanje vam takođe pomaže da poboljšate kognitivne sposobnosti i poboljšate vokabular. Čitajte redovno i bit ćete zaprepašćeni informacijama koje mozak apsorbira.

(pixelizam)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone