Nepoznate činjenice o Drugom svetskom ratu: Ovo je razlog zašto su Nemci odustali od bombardovanja Njujorka (INFO)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
posmatranje
Foto: Wikipedia
O Drugom svetskom ratu svi smo učili u školama, gledali filmove, emisije, čitali knjige i svi manje više dosta toga znamo. Ipak, o ovom velikom sukobu postoje neke manje poznate činjenice za koje ne zna preveliki broj ljudi. 

Prvi američki vojnik u Drugom svetskom ratu je poginuo 1940. godine u Norveškoj, pre nego što su SAD zvanično ušle u rat nakon japanskog napada na Perl Harbur. Tog Amerikanca ubili su Nemci.

– Najviše rangirani oficir koji je poginuo u tom ratu takođe je Amerikanac. Reč je o general-pukovniku Lesliju Mekneru, koji je stradao u bombaškom napadu i to, verovali ili ne, od Amerikanaca!

Najmlađi američki vojnik koji je učestvovao u najvećem sukobu u istoriji bio je Kalvin Grejem, koji je tada imao svega 12 godina. Nakon što je otkriveno da je lagao za godište, Grejem je izbačen iz vojske, ali su mu kasnije aktom Kongresa SAD dodeljene posebne počasti.

– Kukasti krst, svastika, svima u svetu je poznata kao simbol zla, i poznato obeležje nacista. Manje je poznato da su ovaj amblem u jednom trenutku koristili i pripadnici 45. Pešadijske divizije SAD. Hitlerov privatni voz zvao se na početku rata „Amerika“, ali je i to ime ubrzo promenjeno. Naravno, u oba slučaja jasno je zbog čega.

– U trenutku napada na Perl Harbur, glavna komanda Mornarice SAD zvala se skraćeno SINCUS, na engleskom ova reč se čitala kao „potopite nas“. Iz razumljivih razloga ona je promenjena.

– Amerikanci tokom Drugog svetskog rata imali više žrtava među pripadnicima ratnog vazduhoplovstva, nego među marincima. „Plavci“ su imali kvotu od 30 letačkih misija pre demobilizacije, a mogućnost pogibije tokom tih 30 letova iznosila je čak 71 odsto.

– Američki Bombarder B-17 nosio je četiri tone bombi i tonu i po mitraljeske municije. Pripadnici američkih vazduhoplovnih snaga oborili su tokom rata 6.098 neprijateljskih lovaca, odnosno jedan na svakih 12.700 ispaljenih metaka.

Tokom Drugog svetskog rata gotovo da nije postojao „prosečan pilot“. Ili biste bili žrtva, ili biste postali as. A titulu asa dobijao je svako ko je oborio 10 ili više neprijateljskih letelica. Primera radi, japanski as Hirojoši Nišizava uspeo da obori 80 aviona Ipak on je poginuo je tokom leta,kao putnik u teretnoj avionu.

Tokom Drugog svetskog rata postojala praksa da je u avionsko-mitraljeskoj municiji svaki peti metak bio svetleći. Takva svetleća municija je služila za navodno lakše utvrđivanje gde tačno idu hici koje strelac ispaljuje, ali je ubrzo otkriveno da takvi meci imaju drugačija balistička svojstva od običnih, odnosno da se drugačije ponašaju tokom leta – naime, imali su gotovo 80% promašaja.

Svetleći meci su neprijateljskom pilotu otkrivali gde se nalazi napadač. Posebna opasost je predstavljala činjenica da su se koristili i kao poslednji deo rafala, što je bio signal pilotu da je municija pri kraju. To je međutim bio signal i protivniku signal da se okrene i pođe u poteru za žrtvom koja više nema municije.

Među prvim „Nemcima“ zarobljenim nakon savezničkog iskrcavanja u Normandiji bili su – Korejci! A njihova priča krajnje je neverovatna… Napočetku rata zarobila ih japanska vojska i naterala da se za njih bore protiv Rusa. Potom su ih zarobili Rusi i naterali da se bore protiv Nemaca, a onda su ih, pretpostavljate, zarobili Nemci i naterali da se bore protiv saveznika. Saveznici ih nisu terali da se bore protiv Nemaca.

– Zanimljiva činjenica je bila i ta, da većinu nemačkih snaga, poznatih kao Vafen SS, uopšte nisu činili Nemci. Bilo je tu raznih evropskih nacija, ali i ljudi iz ostatka sveta.

– Tokom iskrcavanja na ostrvu Kiska, koje su Amerikanci žestoko bombardovali sa mora, poginuo je 21 njihov vojnik. Na kraju se ispostavilo da je moglo da bude i kudikamo gore, da su se na ostrvu nalazili Japanci. Ali nisu. Amerikanci su poubijali svoje ljude u takozvanoj „prijateljskoj vatri“. Što bi se danas reklo, bili su kolateralna šteta.

Amerikanci su za izviđanje neprijateljskih položaja koristili i nenaoružane avione. Jedan od takvih bio je i „Miss me“ („Promaši me“), „pajper“ avion, čiju su posadu su činila dva čoveka. Prilikom jednog od izviđačkih letova posada je naletela na nemački izviđački avion, koji je isto tako bio nenaoružan. Američki piloti su iz svoje letelice zapucali iz pištolja te tako oštetili nemački avion i naterali ga da sleti, uspešno zarobivši neprijateljsku dvočlanu posadu. Naravno ostala misterija kako su uspeli da dovedu zarobljenike u svoju bazu, pošto je „Miss me“ bio avion dvosed.

– Saveznički vojnici, kada su stigli do Rajne odnosno ušli u Nemačku, spletom čudnih okolnosti uradili su nešto što je kasnije postala rutina. Naime, prvi među njima odlučio je da se olakša u tu reku. To je ubrzo postala rutina koju su upražnjavali skoro svi saveznici, od najobičnijeg vojnika, pa sve to tadašnjeg britanskog premijera Vinstona Čerčila, koji je od toga napravio potpuni šou. I čuveni američki general Džordž Paton iskoristio je Rajnu kao pisoar.

Manje je poznata činjenica da je nemački bombarder ME-264 mogao da doleti do Njujorka i bombarduje taj grad, ali su Nemci odustali od te ideje jer nije imala nikakav vojni značaj.

– Zanimljiva činjenica vezana američku pešadiju po zvaničnim podacima je bila da su oni tokom Drugog svetskog rata imali više brodova od američke mornarice.

– Interesantno je da su Rusi tokom Drugog svetkog rata uništili 500 nemačkih aviona tako što su se njihovi piloti zakucavali u njih. Rusi su takođe znali i da očiste minska polja tako što su jedinice sa svojim kažnjenicima slali da marširaju preko njih.

(Zanimljivostidana.com/N. D.)

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone