Ne znate zašto ne možete da smršate? Ovih 5 nesvesnih grešaka drastično usporavaju metabolizam

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
rucak
Da bi se kretali, mišićima je neophodan glikogen iz ugljenih hidrata, inače nećete imati energije za treniranje, a i sagorećete mnogo manje kalorija

Da li ste nekad došli u situaciju da prosto ne znate zašto ne možete da smršate,jer se hranite zdravo, redovno vežbate, ali jednostavno nikako da izgubite kilograme?

To je zato što postoje mnoga pogrešna ubeđenja – poput toga da ugljene hidrate treba potpuno izbaciti iz ishrane, prenosi portal Prevention.

Ovih 5 nesvesnih grešaka drastično usporavaju metabolizam, pa bi trebalo odmah da prestanete da ih ponavljate!

1. Previše grejete stan

Kako biste podstakli sagorevanje masnih ćelija, stavite termostat na nižu temperaturu! Ako je verovati studiji američkog zdravstvenog Instituta, ljudi koji su mesec dana spavali u sobama ohlađenim na 18 stepeni izgubili su duplo više masnog tkiva, u odnosu na one koji su spavali u zagrejanim prostorijama. Razlog tome jeste što hladnije temperature teraju metabolizam na rad kako bi se telo zagrejalo, što uzrokuje veću potrošnju kalorija.

2. Ne unosite mlečne proizvode

Mišićno tkivo neophodno je za dobar rad metabolizma, a ljudi koji svakodnevno jedu tri porcije mlečnih proizvoda imaju i do 20 odsto više mišićne mase. To je posebno važno za ljude koji vežbaju, jer se povećanjem mišićnog tkiva povećava i potrošnja kalorija u stanju mirovanja. Najbolji izbor su sirevi i mleko sa niskim procentom masti, kao i jogurt i surutka.

3. Ne jedete ugljene hidrate

Kako bi smršali, ljudi iz ishrane prvo izbacuju ugljene hidrate, jer misle da suglavni uzrok gojenja. Iako goje više nego proteini, ne treba potpuno da ih izbacite, a naročito ako vežbate. Da bi se kretali, mišićima je neophodan glikogen iz ugljenih hidrata, inače nećete imati energije za treniranje. Uz to,sagorećete manje kalorija, a mišićima će biti potrebno mnogo više vremena da se oporave.

4. Grešite prilikom vežbanja

Vežbe snage ubrzavaju metabolizam, a i odličan su način da izgradite definiciju mišića. Ali ako se previše zaletite sa ovakvim vežbama, oštetićete mišiće i sagoreti manje kalorija. Takođe, uzrok sporog metabolizma može biti vežbanje u pogrešno vreme. Najbolje je trenirati rano ujutro, jer se tada metabolizam i mršavljenje dodatno podstiču.

5. Pogrešne grickalice

Ako mislite da je dvopek ili voćka idealna grickalica, to može biti pravi uzrokusporenog metabolizma. Najbolji izbor kada je reč o grickalicama jesu orašasti plodovi, jer su bogati nutrijentima i omega-3 masnim kiselinama, koje pojačavaju aktivnost gena zaduženih za sagorevanje masti.

(Stil)

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone