PARALELNA ISTRAGA SKEPTIKA: Šta ne štima u zvaničnoj verziji rušenja Džermanvingsa! (INFO)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
istraga
Mnogi čisto sumnjaju da mu je ravnoteža uma bila toliko narušena da je oduzeo život sebi i ostalim putnicima u avionu

Samo dva dana posle pada aviona Džerman vingsa saopštena je zvanična verzija nesreće po kojoj je kopilot Andreac Lubic označen kao samoubica u kokpitu koji je u smrt povukao 148 ljudi. Međutim, odmah po saopštavanju zvaničnih otkrića javili su se teoretičari zavere, koji ne prihvataju istragu koje su sprovele vazduhoplovne vlasti.

Najlakše je reći da je avion oboren krivicom pilota ili kopilota, koji su sada mrtvi i nemaju mogućnost da bilo šta kažu. S druge strane, da bi neki čovek bio u pilotskoj kabini i zaslužio to mesto, mora da prođe bezbroj psihofizičkih testova, koji će potvrditi njegovu spremnost.

Mesto pada Foto: Reuters
Mesto pada Foto: Reuters

Istovremeno, zvanična verzija je, po raznim teorijama, poslužila avio-kompaniji Lufthanza da kroz celu situaciju prođe bez dodatnih pitanja javnosti. Na ovaj način su najverovatnije želeli da “zapuše” uši svima, koji su nagađali šta je „zaista“ razlog pada ovog aviona.

Ono što je, takođe, sumnjivo, jeste činjenica da su bukvalno odmah izašli u javnost sa rešenjem uzroka pada, a da su odmah svi drugi faktori koji su mogli da utiču na nesreću otklonjeni.

Međutim, da li je zaista sve baš tako bilo?

Ovo je već druga nesreća za godinu dana u kojoj su ubijeni mnogi, nedužni ljudi, a informacije o tome šta se zaista dogodilo nisu dobijene. Odnosno, jesu, ali većina smatra da je to samo način da se znatiželjnim ljudima i porodicama poginulih “zamažu” oči.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Da, shvatili smo da je najlakše reći da je avion oboren krivicom pilota ili kopilota, koji su sada mrtvi i nemaju mogućnost da bilo šta kažu u svoju odbranu. S druge strane, da bi neki čovek bio u pilotskoj kabini i zaslužio to mesto, mora da prođe bezbroj psihofizičkih testova, koji će potvrditi njegovu spremnost.
Zbog toga mnogi čisto sumnjaju da mu je ravnoteža uma bila toliko narušena da je oduzeo život sebi i ostalim putnicima u avionu.

Evo svih teorija zavere koje su se ovih dana nametnule.

1. KOPILOT JE KRIV ZA NESREĆU, BIO JE U DEPRESIJI

– Imao je depresiju i skrivao je od prijatelja – nemački mediji javili su ranije da je, prema internim dokumentima, Lubic bolovao od depresije i da je na lečenju proveo ukupno godinu i po dana. U njegovom stanu pronađene su pocepane potvrde o bolovanju, uključujući i bolovanje za dan kada se dogodila nesreća.

Andreas Lubic
Andreas Lubic

Ostavila ga devojka – Mladi kopilot Andreas Lubic verovatno je prolazio kroz “ličnu krizu” u trenutku stravičnog pada aviona, prenose svetski mediji. U medijskim izveštajima navodi se kako se 28-godišnjak borio s emocijama i depresijom nakon propale veze. Veruje se kako je upravo to bio razlog zašto je odlučio da odvede 150 putnika i članova posade u smrt! Takođe, u izveštajima koje navode razni svetski mediji stoji i da je kopilot samo tiho disao kada je ostao sam u kokpitu, što je dokaz da je namerno hteo da obori avion. Međutim, da li je to dovoljan dokaz? On je, objektivno govoreći, mogao da se onesvesti i da se zato avion surva u planine.

2. NESTALA MEMORIJSKA KARTICA IZ CRNE KUTIJE

Francuski istražitelji su iz prve crne kutije aviona Erbas A320 izvukli sve neophodne podatke, ali kada je na red došla druga kutija, memorijske kartice nije bilo. Pronađeno je samo kućište, bez sadržaja.

Crna kutija erbas 320, Foto Rojtres
Crna kutija erbas 320, Foto Rojtres
Pre ove zvanične izjave istražitelja, Francuska je oštro demantovala da je kutija pronađena, dok su američki mediji uveravali javnost u suprotno. Ovo je dovelo do toga da se svi pitaju zašto su francuske vlasti poricale, ako nemaju šta da sakriju? I zašto je istina o crnoj kutiji bila objavljena baš od strane američkih medija?

3. TEHNIČKI PROBLEM SA TOČKOVIMA

Portparol Lufthanze je izjavio da se avion srušio u francuskim Alpima jer je imao tehnički problem sa vratima koja zatvaraju prednje točkove. Problem je bio vezan za otvor, odnosno za mehanizam koji se otvara i zatvara u trenutku kad se uključuje uređaj za sletanje.

Foto: APFoto: AP

4. GUBITAK PRITISKA U KABINI

“Bild” je u spekulacijama o mogućim razlozima pada aviona, napisao da je gubitak pritiska u kabini mogao da bude jedan od uzroka. Pri naglom gubitku pritiska, na primer zbog neke eksplozije, vazduh se “usisava” i putnicima preti da se u roku od 10 do 15 minuta smrznu ili uguše. Ukoliko dođe do ovakve situacije, posada mora da spusti avion na 10.000 stopa, kako bi putnici mogli da dišu.

5. TERORISTIČKI NAPAD

Španska policija je posvetila svoj rad proveri video-zapisa o ulasku putnika u avion kako bi dovela pad u vezu za terorizmom. Međutim, nemačke i američke vlasti su izjavile da za sada nema ovakvih indikacija.

Teoretičari zavere, naravno, samo u jednu verziju ne veruju – zvaničnu!

(Kurir)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone