Crna kutija iz srušenog aviona otkriva dramu u kokpitu: Kucanje, lupanje pa provaljivanje vrata (INFO)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone

nesreca

Samo nekoliko sati nakon što su francuski istražitelji objavili da su preslušali audiozapis iz kokpita u nemačkom Erbasu koji se sa 150 putnika i članova posade u utorak srušio u francuskim Alpima, počeli su da cure detalji o sadržaju snimka iz crne kutije.

STRUČNJACI U NEVERICI: Piloti su ili bili mrtvi, ili su ostali bez svesti! Nema drugog objašnjenja

Crna kutija aviona „erbas A320″ nemačke aviokompanije „Džermanvings“ je prilično oštećena, ali zbog njene izuzetne otpornosti koja može da izdrži i eksploziju bombe trebalo bi da istražitelji mogu da čuju šta je snimljeno tokom leta u kabini, smatra britanski stručnjak Ričard Vestkot.

Promena pritiska mogla da onesvesti pilote

Ključno pitanje ostaje da, ako je avion kompanije „Džermanvings“ gubio visinu nekih desetak minuta, zašto piloti nisu pozvali u pomoć, prenosi BBC. Ukoliko se oni nisu oglasili, istražitelji će moći da zaključe da su se onesvestili, a to sugeriše da je u avionu došlo do drastične promene pritiska, smatra Vestkot.

 

Crna kutija iz srušenog aviona

Direktor francuske Agencije za bezbednost u saobraćaju (BEA) Remi Žuti izjavio je u sredu da trenutno ne postoji ni „najmanje objašnjenje“ šta je izazvalo da „erbas“ nemačke aviokompanije „DŽermanvings“ izgubi visinu i sruši se na jugu Francuske.

To ne mora biti fatalno ako piloti uspeju da na vreme stave maske za kiseonik, ali ako su bili onesvešćeni, to bi objasnilo zašto nije bilo poziva za pomoć ili pokušaja da se avion preusmeri na najbližu pistu, navodi on.

On je rekao da bi istraga mogla da traje nedeljama ili čak mesecima, preneo je AP. Žuti je kazao da je avion leteo „do samog kraja“ udarivši u planinu i da se nije raspao u vazduhu.

 

Jedan od pilota nije bio u kabini u vreme nesreće

 

Snimci razgovora u kokpitu nemačkog aviona koji se u utorak srušio u Alpima pokazuju da je jedan od pilota napustio kokpit i da nije mogao da se vrati pre pada aviona u kome je poginulo svih 150 putnika i članova posade, piše „Njujork tajms“.

Na osnovu snimaka razgovora se ne može zaključiti zašto je pilot napustio kokpit niti zašto nije mogao ponovo da udje u kokpit dok se avion kretao ka francuskim Alpima.

Istražitelji proučavaju snimak razgovora na jednoj od crnih kutija, dok se nastavlja potraga za drugom crnom kutijom. 

Nemačka aviokompanija Lufthanza posebnim letovima iz Diseldorfa i Barselone dovešće danas do Marseja rodbinu 150 putnika i članova posade aviona kako bi u blizini nesreće odala poštu poginulima.
„Pilot koji se nalazi izvan kokpita kuca na vrata, ali nema odgovora. Zatim jače lupa na vrata i nema odgovora. Zatim se čuje kako pokušava da razvali vrata“, izjavio je neimenovani istražitelj za „Njujork tajms“.

Avion je pripadao „Džermanvingsu“, niskobudžetnoj kompaniji „Lufthanze“ čiji je portparol izjavio da je ta kompanija upoznata sa pričom „Njujork tajmsa“.

„Mi od vlasti nismo dobili potvrdu ovog izveštaja i tražimo dodatne informacije. Nećemo učestvovati u spekulisanju o uzrocima nesreće“, rekao je portparol „Lufthanze“. Francuski biro koji vodi istrage o avionskim nesrećama BEA ranije je saopštio da je prerano da se donose zaključci o uzrocima pada aviona.

„Tek smo uspeli da izdvojimo upotrebljive audio podatke. Još nismo proučili i ustanovili tačno vreme kada su napravljeni zvuci i reči koji se čuju na ovom fajlu“, kazao je direktor BEA Remi Žuti.

„Njujork tajms“ se poziva na visokog vojnog zvaničnika iz istrage koji kaže da se na audio snimku iz kokpita čuje „opušteni“ razgovor medju pilotima na početku leta. Zatim se čuje kako jedan od pilota napušta kokpit.

„Još ne znamo zašto je jedan od njih izašao iz kokpita. Ali sigurno je da je na kraju leta pilot u kokpitu sam i da ne otvara vrata“, rekao je ovaj zvaničnik.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone