TABLETE NISU JEDINI LEK! Naučite tehniku 7/11 koja zaustavlja stres (UPUTSTVO)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
depresija
pixabay /dnevne.rs
U borbi protiv stresa, tablete nisu jedini lek. Stres možete pobediti i treningom svesnosti.

Vežbanje svesnosti znatno snižava nivo stresa, tvrde lekari, a poklonici ove tehnike ističu da poboljšava i pamćenje i povećava kreativnost. Inovativnu antistres tehniku propagira i američki Nacionalni institut za zdravlje.

U ovoj novoj tehnici opuštanja ne morate da sedite u polumraku, prekrštenih nogu, možete je neprimetno praktikovati i bilo kad i bilo gde – tokom razgovora ili sastanka, u javnom prevozu, dok se tuširate ili perete zube. Cilj je u svakom trenutku biti potpuno svestan svojih osećanja i onoga što radite.

Da biste se rešili stresa, zaboravite na pisanje poruka dok razgovarate s partnerom i na čitanje imejla dok smišljate šta ćete kuvati.

Vežbu svesnosti počnite jednostavnom tehnikom disanja “7/11”.

Sve što treba da uradite je da brojite do sedam dok udišete i do 11 dok izdišete. Uz izdisaje duže od udisaja telo se prirodno opušta, a brojenje pomaže umu da “pobegne” od svega što ga ometa.

Bog
pixabay /dnevne.rs

Dok ste vi zaposleni disanjem i brojanjem, mozak je primoran da prikoči. Na trenutak prestaje da bude zagušen brigama i opušta se, a vi postajete efikasniji u svemu, pa i u odnosu s partnerom.

– Kad um odluta, možete pasti u zamku turobnog razmišljanja o prošlosti ili repriziranja briga vezanih za budućnosti, što je prečica za probleme i depresiju i na kraju za svađe s partnerom – upozorava psihoterapeut Padraig O’Morain.

Tehnikom svesnosti mozgu dajete predah, pomažete mu da uspori, pročišćavate um i pažnju usmeravate na ono što radite, a upravo je to recept za unutrašnji mir i zadovoljstvo, koji su temelji skladne veze. Time se razvija i sposobnost da istinski slušate partnera, što je jedan od temelja uspešne komunikacije i veze.

Ako ste se posvađali zbog toga što se vi više brinete o kući i deci ili zato što oboje mislite da ste zapali u monotoniji, umesto da u glavi reprizirate bolnu epizodu, što pojačava teskobu i ljutnju, iskoristite tehniku “7/11”.

Dok partner govori, nemojte smišljati protivargumente niti se prepuštati crnim slutnjama. Suština tehnike svesnosti jeste da se prizemljite u sadašnjosti – skoncentrišite se na svoje telo i duboko dišite. Dok partner govori, lagano se nagnite prema njemu i slušajte gledajući ga u lice.

Kad završi, kratko ponovite ono što je rekao, kako bi se uverio da ste ga saslušali, pa smireno recite šta mislite o tome.

(Dnevne.rs /Izvor: 24sata.hr)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone