Muku mučite s viškom kilograma? Ovi trikovi će vas ‘prepoloviti’!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
kisobran
Foto: Dnevne.rs /pixabay
Dovoljno je da unesete ovih nekoliko sitnih promena koje će osigurati znatno manji unos kalorija, a samim time i opadanje kazaljke na vagi.

Muku mučite s viškom kilograma i nikako ne uspevate da uspostavite uravnoteženu svakodnevnu ishranu? Ne očajavajte, uz pomoć ovih nekoliko jednostavnih saveta izgubićete i do pola kilograma nedeljno.

—Prvi korak koji vodi do mršavljenja je uspostavljanje realističnih ciljeva, kojih onda treba i da se pridržavate. Za početak, dovoljno je da unesete ovih nekoliko sitnih promena koje će osigurati znatno manji unos kalorija, a samim time i opadanje kazaljke na vagi, piše Yahoo News.

Povrće stavljajte u sva jela

Nedavna studija objavljena u časopisu American Journal of Clinical Nutrition otkrila je da pire od karfiola, tikvica ili šargarepe, koji može da se doda u različita jela od hleba ili u testeninu, povećava unos vlakana, a drastično smanjuje unos kalorija. A dobra vest je da ako povrće dodate u razmeri od 25 odsto, jelu neće da promeni ni ukus ni teksturu.

Različite namaze zamenite humusom

Umake bogate masnoćama i različite namaze, poput kečapa bogatog šećerom ili masnog majoneza, zamenite humusom, koji je daleko zdravija opcija. Ne samo da ćete duže da budete siti, zahvaljujući velikom procentu vlakana, već ćete u proseku u organizam da unesete oko 250 kalorija manje.

Izvadite sir iz sendviča

Ako napravite sendvič bez sira, u organizam ćete da unesete od 70 do 120 kalorija manje. Osim toga, iako se čini da je upravo sir osnovni sastojak u sendviču, njegovim uklanjanjem ukus sendviča se neće drastično promeniti. Izbegavajte sir nedelju dana i „uštedećete“ i do 500 kalorija.

Kalorije ograničite samo na one koje žvaćete

Eliminišite smutije, kafe sa ukusima ili sokove koje pijete svakoga dana. Verovali ili ne, tako ćete da konzumirate od 500 do 700 kalorija manje dnevno.

Pijte crnu kafu

Možete u organizam da unesete i do 200 kalorija manje ako kafu s mnogo mleka ili belu kafu zamenite klasičnom crnom. Osim toga, izbegavajte i šećer i tako unesite 100 kalorija manje.

Izbegavajte da jedete napolju

Ako kod kuće pripremite doručak ili na posao ponesete ručak, možete da unesete i do hiljadu kalorija manje samo u jednom danu. Naime, hrana koju jedete u restoranima ili pekarama je puna masti, šećera, natrijuma i rafinisanih žitarica i to u znatno većim razmerama nego hrana skuvana kod kuće. Ali ako baš morate da jedete napolju, izbegavajte dodatke kao što su različiti prelivi za salate i umaci.

Koristite manje tanjire

Tako ćete da uštedite od 300 do 600 kalorija. Naime, u trendu su veliki lepo dizajnirani tanjiri, ali to vam po pitanju smanjenja unosa kalorija baš i ne ide na ruku. Veliki tanjir činiće porciju hrane vizuelno manjom, pa ćete da pojedete i više nego što treba. Kod manjih tanjira je efekat obrnut, pa ćete prilikom svakog obroka da jedete manje.

(Dnevno.rs)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone