HRONO MIT ili REALNOST: Preskakanjem večere do manje/više kilograma? (INFO)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
tanjir
Pored uzimanja grickalica, drugi najčešći poremećaj u navikama u ishrani je preskakanje obroka.

Idealno vreme za večeru je oko 19 časova, mada su moguća i veća odstupanja na kasnije vreme. Jedino treba voditi računa da vreme između večere i odlaska na spavanje bude najmanje 2 sata.

Aplikacija za telefon „Kalkulator kalorija“ poseduje i alarm za svaki obrok koji će Vam pomoći da se pridržavate rasporeda koji sami odredite, ali naravno to nije osnovna funkcija ove aplikacije, već kontrola unosa masti, proteina i ugljenih hidrata poanaosob, ali i pokazuju dnevni utrošak energije usled različitih aktivnosti.

Ne večeram uopšte jer to je štetno po zdravije; ujutru jedem samo voće; pojedem do 2 kg voća svaki dan; nikad ne stignem da ručam; uopšte ne jedem meso, najsladje mi je da jedem uveče u 11.. itd…

Čuli ste već te priče. Zaboravite ih!

Koliko je preskakanje doručka odlučujuće za pojavu brojnih metaboličkih poremećaja u organizmu, toliko je akcentovanje na večeri odlučujuće za neuspeh mnogih dijeta, kao i za nastanak telesne figure koja ne odgovara našoj bazičnoj konstituciji (uvećanje stomaka, zadnjice, jahaće pantalone, uvećanje gornjeg dela ruku kod žena itd).
Ako uveče pojedemo sendvič, picu ili testeninu, dodali smo nekoliko masnih klobuka na naš stomak, zadnjicu, butine – to je sigurno.

Ali, treba večerati! Pre svega zbog unosa vlakana koji će nas zasititi u toku čitave noći i polinezasićenih masnih kiselina – masne ribe, kao što su skuša, losos, tuna i druge.

Obavezno ih treba jesti sa sezonskim salatama prelivenim hladnoceđenim uljima, koja su bogata polinezasićenim masnoćama.
Drugi izbor, isto tako dobar za večeru je sledeći: grilovana piletina/ćuretina, tunjevina ili kuvana jaja (samo belanca) sa izborom od dve ili više sveže salate, začinjenih limunom i hladnocedjenim uljima.

Nekim ljudima njihov organizam može veoma dugo tolerisati greške u ishrani. Mnogi mladići i devojke često dodaju ovom večernjem ugljenohidratnom obroku i koka kolu ili mleko u neograničenim količinama. Pri tom mnogi izgledaju čak i dobro.

Ipak, uvek se setite rečenice jednog čuvenog fiziologa: telo pamti!
Izgledaćemo dobro i osećaćemo se zdravo sve do jednog momenta. A taj momenat se bez izuzetka pojavi svakome ko je dugo grešio u izboru hrane i vremena obroka.
Iako postoje mnogobrojni dijetetski režimi, kao i razlika u stavovima nutricionista po pitanju kombinacija namirnica, samo jedan režim iskustveno daje odlične rezultate: proteini i ugljeni hidrati se ne kombinuju u jednom obroku, bilo da je ručak ili večera u pitanju. Poznati svetski naučnici su objavili poslednjih godina, da je potrebno čak do godinu dana, da se organizam metabolički očisti od toksina nakupljenih usled lošeg i sporog metabolisanja kombinovanih namirnica.

Aplikacija „Kalkulator kalorija“ pruža Vam jednostavan uvid u podatke o unosu masti, proteina i ugljenih hidrata – ponaosob. Preuzmite odmah našu aplikaciju sa Vašeg android telefona potpuno besplatno- Aplikacija „Kalkulator kalorija“ proverite koje su namirnice najbogatije ugljenim hidratima i mastima.

Ne zaboravite, iako se zove kalkulator KALORIJA, aplikacija zapravo meri unos ugljenih hidrata, masti i proteina i pruža Vam informacije o tome ponaosob za svaku grupu namirnica, konkretan proizvod ili određeno jelo, tako da je Vaš idealan partner pri izboru namirnica za svaki obrok.

A sad, na večeru! Prijatno!

(Dnevne.rs /hronohrana.com)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone