NAKON OVOG ČLANKA POČEĆETE DA JEDETE KELJ

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
povrce
Foto: Dnevne.rs/ pixabay
Verovatno kelj pamtite kao nešto odvratno što su vas mama i baka terale da jedete kad ste bili mali jer je zdravo.
—Sigurno mislite da ono što je zdravo mora i da bude bezukusno. Pročitajte ovih 10 pozitivnih strana kelja i promenićete svoje mišljenje.

1) DELUJE ANTIINFLAMATORNO

Snaga kelja leži u skoro 45 različitih flavonoida koji mogu da spreče inflamaciju u organizmu, a čak i da izleči inflamatorne bolesti, kao što su artritis, bolesti srca i neke autoimmune bolesti.

2) DETOKSIKUJE ORGANIZAM

Nova istraživanja su pokazala da kelj može da potpuno detoksikuje organizam  i da reguliše opšte stanje organizma jer dopire čak do DNK. Za to je zadužen izotoicijanat, koji nastaje iz molekula kelja.

3) SMANJUJE RIZIK OD DOBIJANJA RAKA

U skorijim istraživanjima, utvrđeno je da kelj smanjuje rizik od dobijanja raka kod bar pet različitih tipova kancera: debelog creva, dojke, bešike, jajnika i prostate. I u ovome značajnu ulogu igra izotocijanat, koji nastaje iz molekula kelja, glukozinolata.

4) PUN JE GVOŽĐA I KALCIJUMA

Kelj ima u sebi više gvožđa po kaloriji nego govedina, a više kalcijuma po kaloriji nego mleko i lakše se apsorbuje u orgnizmu od mlečnih proizvoda. Sa 100 grama kelja, pokriva se 88 procenata preporučenog dnevnog unosa protein.

5) PUN JE VLAKANA

Vlakna su makronutrijenti , što znači da su nam svakodnevno potrebni, ali ih, pak, većina ljudi ne uzima dovoljno. Jedna porcija kelja ne samo da sadrži 5 procenata preporučenog dnevnog unosa vlakana, već u sebi sadrži 2 grama proteina.

 

6) PUN JE OMEGA-3 i 6 MASNIH KISELINA

Porcija kelja sadrži 121 mg omega-3 i 92.4 mg omega-6 masnih kiselina. Samo 100 grama kelja pokriva 10 procenata preporučenog dnevnog unosa omega-3 masnih kiselina koje regulišu inflamatorne procese u organizmu.

7) IMA MALO KALORIJA I POMAŽE VARENJU

100 grama kelja sadrži samo 36 kalorija i 0 grama masnoće, al ii skoro 20 procenata neoprodne dnevne količine vlakana, zbog čega potpomaže varenju, smanjuje opstipaciju i snižava količinu šećera u krvi.

8) PUN JE VITAMINA K I A

Kelj sadrži veliku dozu vitamina K (čak 1327 procenata preporučenog dnevnog unosa u 100 grama), koji je od ključne važnosti za sintezu osteokalcina, proteina koji jača strukturu naših kostiju. Vitamin K takođe sprečava kardiovaskularna oboljenja i mogućnost od zadobijanja moždanog udara. U 100 grama kelja možemo naći i 192 procenata preporučenog dnevnog unosa vitamina A, koji je efektan antioksidant, podiže imunitet, održava zdrave kosti i zube i od esencijalne je važnosti za reproduktivne organe.

9) SNIŽAVA HOLESTEROL

Kelj je odličan kada je u pitanju snižavanje nivoa holesterola u krvi, a taj efekat se pojačava ako ga kuvate na pari. Tokom ovog procesa se podstiče produkcija kiselina u kelju koje smanjuju nivo holesterola i to mnogo više nego kad ga jedete živog.

10) PODIŽE IMUNITET

Kelj je bogat karotenoidom i flavanoidom, antioksidansima koji značajno podižu imunitet, kao i vitaminima A i C.

KAKO JESTI KELJ:

• Napravite salatu od različitog zeleniša i kelja
• Ubacite ga u sos za pastu ili u rižoto
• Kuvajte ga na pari i jedite ga kao varivo
• Propržite na maslinovom ulju sa belim i crnim lukom
• Ispecite čips od kelja

RECEPT ZA ČIPS OD KELJA

• Iskidajte kelj i uklonite tvrde delove
• Prelijte ga maslinovim uljem i promešajte
• Dodajte malo soli
• Pecite 15 minuta na 150 stepeni

(Dnevno.rs)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone