REŠENA VEČITA DILEMA: Ko su bolji vozači u Srbiji – muškarci ili žene?

saobraćaj
Foto: Telegraf.rs
Danas je posedovanje vozačke dozvole u Srbiji neophodno za normalno funkcionisanje. Automobil nam je potreban u svakodnevnom životu, u hitnim situacijama, a sve više i pri apliciranju za posao.

Sve više oglasa poslodavaca podrazumeva posedovanje vozačke dozvole (uglavnom B kategorije), a i tržište rada je sada takvo da radnici na pozicijama menadžera, merčendajzera, terenskih radnika, šefovi gradilišta moraju biti aktivni vozači.

Ana Brnabić ODREAGOVALA na Palmine izjave (INFO)

Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova u Srbiji od početka 2011.godine u elektronskom registru vozača evidentirano je ukupno 3.112.642 osobe kojima je u Republici Srbiji izdata nova (biometrijska) vozačka dozvola.

Od navedenog broja 1.002.398 žena su vozači.

[adsenseyu4]

Evidentirano je ukupno 101.877 osoba koja trenutno imaju probnu vozačku u dozvolu, koja važi godinu dana od dana izdavanja. Od navedenog broja 44.068 su osobe ženskog pola.

Što se tiče starih vozačkih dozvola procena je da između 1,2 i 1,5 miliona vozača još uvek ima važeće stare dozvole.

Brojka od više od 3 miliona vozača nije zanemarljiva imajući u vidu da su to podaci samo za biometrijske dozvole. Ako se na to doda više od milion starih dozvola, ta brojka ide preko 4 miliona izdatih vozačkih dozvola u Srbiji.

DECA SU MI REKLA DA IH SMARAM: Otišla sam kod psihologa i šokirala se njenim savetom

Profesor Saobraćajnog fakulteta, Milan Vujanić, kaže da ta brojka može biti i veća, a da je posedovanje vozačke dozvole bitna i za one koji nemaju nameru da voze:

– Budući da ima oko 2, 5 miliona vozila, čak smatram da bi trebalo da bude i više vozača. Broj vozača se menja svakodnevno, godišnji preseci su 1. jula, ali verujem da možemo imati i više aktivnih vozača u Srbiji.

Smatram da onaj ko ima vozačku dozvolu tačno zna kako vozač razmišlja, jer je i sam vozač i izbegava opasne situacije u saobraćaju. tj.manje je u opasnosti da strada u saobraćaju. Čak i kao pešak mnogo drugačije razmišlja, nego pešak koji nema vozačku dozvolu.

Otvoreno pismo novoj PREMIJERKI Srbije

– Bilo bi dobro da je u školama saobraćajno obrazovanje takvo da deca već po završetku školovanja imaju teorijsko znanje o saobraćaju. Džabe je da decu naučimo sve, ako ih ne naučimo da prežive u saobraćaju. Ako ne znaš da preživiš u saobraćaju, posledice su katastrofalne. Zato je potrebno da deca imaju znanja, kao i da žene imaju vozačku dozvolu, bez obzira da li voze ili ne – kaže za nas Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta.

[adsenseyu1]

Profesor Vujanić takođe dodaje da su žene oprezniji vozači, da prave manje prekršaja u saobraćaju, ali da ne znači da su bolji vozači:

– Žene prave manje prekršaje i više poštuju pravila, to ne znači da bolje voze. Kad neki napravi sudar mi ga nazovemo “pančevac” ili “dama”.

– Ima i muškaraca koji loše parkiraju. Ako se traži nestandardna vožnja ona u nepredviđenim okolnostima,  onda se bolje snalaze muškarci. Mnogo veći broj kilometara pređu muškarci, jer recimo iako žene mogu biti izvanredni vozači, kada krenu porodično na putovanje, uvek je muškarac taj koji vozi – dodaje on.

(Dnevne.rs/Izvor:I.L.,Telegraf.rs)

[adsenseyu2]

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*