PRVOG NOVEMBRA OBAVEZNE SU ZIMSKE GUME: Ovo su parametri koji su bitni pri izboru „obuće“ za vaše ljubimce na četiri točka

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
sneg
Foto: Dnevne.rs /pixabay
Bliži se 1. novembar, dan kad su vozači u Srbiji obavezni da na svom automobilu imaju montirane zimske gume, u slučaju da se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalaze sneg, led i poledica. Bez obzira šta kaže Zakon, savetujemo da, ako to već niste učinili, pripremite automobil i njegovu „obuću“ za dolazak hladnijih dana, pošto postoji više parametara zbog kojih ne biste zimi trebalo da vozite automobile sa neodgovarajućim gumama. Evo najbitnijih:

Temperatura

Većina proizvođača pneumatika preporučuje da se letnje gume ne koriste na temperaturama ispod sedam stepeni Celzijusovih. Zbog nešto tvrđe smeše, one na niskim temperaturama postaju kao plastične, zbog čega je upravljanje automobilom otežano, a zaustavni put prilikom kočenja na vlažnoj ili snežnoj podlozi drastično se uvećava…

Zašto su zimske gume posebne?

Zimske gume su namenske: moraju da pružaju najbolju moguću trakciju i držanje na snegu i ledu, bez ugrožavanja stabilnosti u krivinama ili pri kočenju. Ovo nije lako postići jer su uslovi teški i često kontradiktorni, ali su jednostavno takvi. Ipak, savremena rešenja eliminišu ove konflikte koristeći posebne mešavine guma, posebno oblikujući profil i pametno raspoređujući lamele (kanale) na gazećem sloju. Mekoća gume doprinosi povećanju broja ivica koje su u kontaktu sa snegom.  

sneg
Foto: Dnevne.rs

Na šta da obratiti pažnju prilikom kupovine?

Nije baš tako lako odrediti šta je zimska guma, pogotovo jer M+S oznaka ne govori ništa o karakteristikama te gume po snegu. Tako da je bolji opcija tražiti simbol pahulje na gumi. Od toga nema bolje reference da je namenjena upravo za sneg.

Koliko dugo mogu da se voze?

Postoje i zakonske odrednice da zimska guma ne sme imati šaru pliću od 4 mm. Takođe, ove gume ne bi trebalo da budu starije od šest godina jer se kasnije postaju tvrđe i gube svoje karakteristike po snegu. Kovanica od 1 evra je dobra za merenje jer joj je okvir oko 3 mm. Ako ga vidite, guma više nije dobra za sneg

Kako pomažu testovi guma?

Testovi guma se sprovode na vrlo opširan i detaljan način, a prednost je što se rezultati mogu porediti i nezavisni su. Zavisno od toga kako eksploatišete gume, možete izabrati svoje gledajući parametre i dobijene rezultate koji vas se tiču.

Redakcija magazina „Auto Bild“ već tradicionalno svake godine pred sezonu zimskih guma obavlja veliki test 50 modela zimskih guma, sa željom da kupcima olakša izbor, s obzirom da je u velikoj ponudi jako teško izabrati gumu koja odgovora po brojnim faktorima – pre svega ceni, a zatim i performansama na snegu, ledu, po mokrom i suvom kolovozu, dužini eksploatacije i slično…

(Dnevne.rs./Blic.rs /Izvor:VESTI.mojauto.rs)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone