MINISTARKA SAOBRAĆAJA: Osloboditi vozače nameta na pojaseve, kazniti odgovorne

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone
Mihajlović
Foto: Printscreen/instagram
Potpredsednica vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović reagovala na pisanje “Novosti”. Mihajlovićeva: Kazniti odgovorne, a ne vlasnike, koji nisu pogrešili

VOZAČI kojima je u saobraćajnu dozvolu upisan pogrešan podatak o broju sedišta ili su pogrešne neke druge tehničke karakteristike vozila ne samo što ne bi trebalo ništa da plate, već nadležni moraju da nađu način da reše problem i da to naplate od onih koji su za to i odgovorni – kaže, za “Novosti”, potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Ona je, reagujući na tekst “Novosti” o podacima o broju pojaseva i registraciji vozila, poručila da problem mora što pre da se reši.

– Bezbednost u saobraćaju svakako je jedna od stvari na kojoj insistiram, ali nije logično da za greške za koje su odgovorni neki drugi sada plaćaju vozači, obični građani. Novac koji sada građani treba da plate nije nimalo mali. Nadležni treba da pronađu rešenje koje svakako ne bi išlo preko novčanika vozača i građana, već onih koji su odgovorni za ovaj problem. Agencija za bezbednost saobraćaja treba ozbiljno da se posveti pravednom rešavanju ovog problema koji muči jedan broj naših građana – kaže potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović.

pojas
Foto: Dnevne.rs/Pixabay

Da vozači ne bi trebalo da plaćaju za tuđe propuste, smatra i direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

– Vlasnici tih vozila bi morali da zatraže od odgovornih i nadoknadu, ne samo troškova za prikupljanje nove dokumentacije, već i nadoknadu za dangubu – kaže Okanović.

Pitanje je kako je uopšte moguće da kupite vozilo za koje je u saobraćajnoj dozvoli upisan jedan podatak, na primer da je registrovano za pet osoba, a da se onda ispostavi da je proizvedeno samo za prevoz četiri osobe.

– Postoji više mogućnosti za nastajanje greške – kaže Vlada Živanović iz “Sitroena”. – Najčešće prilikom prve registracije, vozilo za četiri putnika se, po automatizmu, upisuje kao vozilo sa pet sedišta, i to posle prolazi tako od registracije do registracije.

On kaže da savesni uvoznici takve greške ne prave.

– Mi smo svojevremeno uvozilo “sitren C1” i “C2” za koje se u fabričkoj dokumentaciji navodi da mogu da se registruju za četiri osobe. Tako smo ih i prodavali i tako su i registrovani.

Živanović kaže da i zakon promenio, pa tek kada je počela kontrola vezivanja putnika na zadnjim sedištima, uočeni su i ovi problemi.

Ima i nesavesnih, poput jednog uvoznika popularnih terenskih vozila koji je namerno upisivao u prateću dokumentaciju podatak da je vozilo namenjeno za prevoz pet putnika, iako je fabrika u dokumentaciji navela da je “broj putnika četiri”.

– A kome da prodam auto sa četiri sedišta – branio se taj uvoznik. Nije poznato da li je taj uvoznik ikada zbog toga kažnjen.

Udruženje tehničkih pregleda Srbije upozorava da do većine muka ovih vozača ne bi ni dolazilo da je država poslušala njihove mnogobrojne apele za uvođenje reda u ovu oblast. I sada je, naime, tvrde u ovim udruženjima, sasvim lako moguće registrovati automobil bez dovoženja na liniju tehničkih pregleda. Samo “kroz papire”, na crno. A tada je moguće u saobraćajnu dozvolu upisati i netačne podatke.

GLAVA U TORBI

NIJE problem samo u zavlačenju ruke u džep vozača, na šta su, razumljivo, naši sugrađani veoma osetljivi. Još veći problem je bezbednost.

– Ko zna koliko je ljudi nastradalo jer su prevoženi nebezbedno – kaže direktor Centra za motorna vozila AMSS Milan Božić. I nije najveći problem samo broj sedišta, već su to i mnogobrojne druge “prepravke” koje rade vozači, najčešće da bi lakše preprodali vozilo, ili iz nekih drugih razloga.

(Dnevne.rs/Izvor: P.Živković,Novosti.rs)

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*